ابوبکر البغدادی شب ها با واسکت انتحاری می خوابد

  • انتشار: ۲۲ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16967

بعد از شکست های پیاپی گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، بسیاری از سران و افراد این گروه کشته و یا فرار کردند، بسیاری از داعشی ها به دلیل جنایت های وحشتناک شان ترجیح می دهند کشته شوند تا اینکه به دست نیروهای مخالف اسیر شوند از جمله ابوبکر البغدادی که گفته می شود شب ها با واسکت انتحاری می خوابد.

خبرگزاری دویچه وله نوشت، دستگیری اعضا و رهبران بلندپایه‌ی داعش مأموریتی دشوار محسوب می‌شود. بسیاری از آنان ترجیح می‌هند که کشته شوند تا اینکه زنده دستگیر شوند، از جمله ابوبکر بغدادی، رهبر داعش که می‌گویند با واسکت انتحاری به رختخواب می‌رود.

شبکه تلویزیونی آلمانی n-tv با نقل از خبرگزاری کردی “روداو” گزارش داد که ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش از ترس اینکه مبادا زنده به دام ارتش عراق یا نیروهای ائتلاف ضدداعش بیافتد، شب‌ها با واسکت انتحاری می‌خوابد.

به گزارش خبرگزاری “روداو” جان دوریان، سخنگوی عملیات زمینی نیروهای ائتلافی علیه داعش در عراق در کنفرانسی خبری در اربیل گفته است: «تجربه‌ی معمول ما تا کنون این بوده که اعضای این گروه [داعش] می‌کوشند که زنده دستگیر نشوند.»

او افزوده است: «منابع امنیتی و اطلاعاتی گوناگون و همچنین منابع آزاد دیگر که ما نمی‌توانیم آن‌ها را صددرصد تأیید کنیم، حاکی از آن هستند که ابوبکر بغدادی شب‌ها با واسکت انتحاری می‌خوابد. از این رو نمی‌توانم با اطمینان بگویم که آیا ما امکان آن را خواهیم داشت که زنده دستگیرش کنیم.»

پاداش ۲۵ میلیون دالری

ابوبکر بغدادی یکی از معروف‌ترین تروریست‌های تحت پیگرد در جهان محسوب می‌شود. در اوسط دسامبر سال گذشته میلادی بود که آمریکا پاداش برای دستگیری او را از ۱۰ میلیون به ۲۵ میلیون دالر افزایش داد.

پیر کوک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حدود دو هفته پیش (۳۱ دسامبر ۲۰۱۶) در گفت‌وگو با شبکه‌ی خبری سی‌ان‌ان گفته بود: «ما معتقدیم که بغدادی زنده است و هم‌چنان دولت اسلامی را رهبری می‌کند.»

او ضمن اشاره به اطلاعاتی جدید درباره تازه‌ترین “تحرکات” رهبر داعش گفته بود: «ما هرچه در توان داریم انجام می‌دهیم تا رد او را پیدا کنیم.» بنا بر اطلاعات وزارت دفاع آمریکا، بغدادی برای پیدا کردن مشاوران و افراد مورد اعتماد خود مشکلاتی دارد زیرا بسیاری از ‌آن‌ها دیگر از بین رفته‌اند.

طبق اظهارات سخنگوی پنتاگون ائئلاف تحت رهبری آمریکا وقت زیادی برای این کار گذاشته و از هر فرصتی استفاده خواهد کرد که بغدادی را به چنگ بیاورد تا او “به مجازاتی که سزاوار آن است”،

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟