ابراهیمی: وزرا دو شنبه معرفی میشوند

  • انتشار: ۲۰ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 2508

عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان افغانستان اعلام کرده که نامزد وزیران جدید کابینه روز دوشنبه آینده، برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، ابراهیمی در جلسه عمومی امروز گفت: «ساعت ۸:۳۰ صبح با محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور دیدار داشتم، رییس جمهور گفت که در ارتباط با کابینه کار من امروز ختم می شود و به روز دوشنبه کابینه را برای اعضای مجلس نمایندگان معرفی می کنیم.»

رییس مجلس نمایندگان گفت که رییس جمهور غنی در دیدار امروز به دلیل تاخیر در اعلام کابینه معذرت خواهی کرد و گفت که مشکلات زیاد در این زمینه باعث تاخیر در اعلام نامزد وزرای جدید شده است.

نامزد وزرای جدید کابینه در حالی که بیش از صد روز از عمر حکومت جدید گذشته تا هنوز معرفی نشده است.

معرفی نشدن کابینه در صد روز نخست کاری اشرف غنی انتقادهایی را در کشور به میان آورده و میزان رضایت مردم از کارکرد حکومت وحدت ملی کاهش یافته است.
با این حال یکی از نمایندگان مردم در مجلس که خواست نامش در خبر گرفته نشود به خبرگزاری بخدی گفت که قرار است لیست یازده نامزد وزیر کابینه جدید امروز از سوی حکومت به هیات اداری سپرده شود.

او گفت که هیات اداری مجلس نمایندگان تا دوشنبه آینده در مورد گذشته نامزد وزیرانی که قرار است معرفی شوند تحقیقات می کند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور که امروز در مراسم تحلیف سناتوران جدید سخنرانی می کرد گفت که کابینه به زودی اعلام می شود.
او گفت: «کابینه به شما اعلام خواهد شد، حوصله نتیجه می‌دهد و انشالله همه چیز درست می‌شود. شما به وارد کردن فشار ادامه دهید و هیچ وقت ناراحت نمی‌شوم.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟