ابراز نگرانی سیگار از حمله نفوذی بر نیروهای داخلی و خارجی در افغانستان

  • انتشار: ۱۵ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 32955

سیگار در گزارشی از حملات نفوذی ها در بین نیروهای امنیتی افغانستان ابراز نگرانی کرده است و گزارش خود آورده است که از ابتدای سال 2017 تا ماه اگست 54 حمله بر نیروهای امنیتی به وقوع پیوسته است که که از این جمله ۴۸ حمله بر نیروهای افغان و شش حملۀ دیگر بر نیروهای امریکایی صورت گرفته است.

به گزارش صدای آمریکا؛ بازرس ویژۀ ایالات متحده برای افغانستان (سیگار) گزارش داده است که پس از اکمال دورۀ انتقالی مسوولیت های امنیتی به قوای افغان، حملات داخلی بر سربازان افغان و قوای امریکایی مستقر در آن کشور به مشکل جدی مبدل شده است.

سیگار گزارش داده است که تنها از اول جنوری ۲۰۱۷ تا ۱۵ اگست ۲۰۱۷، مجموعاً ۵۴ حملۀ داخلی در صفوف قوای امنیتی و دفاعی افغان ثبت شده است که از این جمله ۴۸ حمله بر قوای افغان و شش حملۀ دیگر بر قوای امریکایی مستقر در آن کشور صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است که در اکثر موارد، حملات در صفوف قوای افغان و امریکایی مستقر در آن کشور توسط شورشیانی صورت گرفته است که در صفوف قوای افغان رخنه کرده اند.

سیگار همچنان ابراز نگرانی کرده است که اگر در طول سال روان میلادی وضعیت به همین منوال ادامه یابد، شمار حملات داخلی در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال پیش از آن بیشتر خواهد شد. بر اساس گزارش سیگار در طول سال ۲۰۱۶ میلادی ۶۰ حمله به وقوع پیوسته که ۵۶ حمله بر قوای افغان و ۴ حمله بر سربازان امریکایی – صورت گرفته بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟