ائتلاف بزرگ ملی افغانستان رسما در کابل اعلام موجودیت کرد

  • انتشار: ۴ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 45527

امروز در مراسمی در کابل ائتلاف بزرگ ملی افغانستان با حضور چهره های شاخصی مانند عطا محمد نور، جنرال عبدالرشید دوستم، محمد محقق و تعدادی دیگر از افراد مخالف با غنی در کابل رسما اعلام موجودیت کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، ائتلاف ملی بزرگ افغانستان،امروز (پنجشنبه) به رهبری «جنرال عبدالرشید دوستوم،معاون اول رئیس جمهور،عطا محمد نور،رئیس شورای اجرایی حزب جمعیت،محمدمحقق معاون دوم ریاست اجرایی و تعداد دیگر از مقامات فعلی و قبلی حکومت و احزاب سیاسی» در کابل اعلام موجودیت کرد.

سران این ائتلاف در مراسمی اعلام موجودیت ائتلافشان گفتند که اعضای آنان به طور جدی بر حکومت داری خوب،ایجاد کار،برقراری امنیت،مذاکرات صلح،برگزاری انتخابات شفاف،بهتر شدن وضعیت کشور کار می کنند.

عطا محمد نور،والی پیشین بلخ گفت: که «جنگ و فقر، برتری جویی،افتراق قومی، حذف فیزیکی،قدرت طلبی،انحصار قدرت و در کل کاستی های حکومت در مقابل مردم،» باعث شده است تا این جریانات سیاسی شکل بگیرند.

محمد محقق، معاون دوم رئیس اجرایی نیز گفت که جریان سیاسی ائتلاف ملی بزرگ افغانستان به خاطر کم کردن خلاها و کاستی ها در کشور پایه گذاری شده و کدام نظر منفی در مقابل حکومت ندارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟