ائتلاف بزرگ ملی در واکنش به عدم توجه حکومت به درخواست شان، نافرمانی مدنی را روی دست می گیرند

  • انتشار: ۴ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 46577

ائتلاف بزرگ ملی افغانستان در واکنش به عدم توجه حکومت به مهلت دو هفته ای شان در مورد بازنگری در روند ثبت نام رای دهندگان، اکنون می گوید از روز سه سنبله نافرمانی های مدنی در مرکز و ولایت های دیگر را آغاز می کند.

ائتلاف بزرگ ملی افغانستان با انتشار بیانیه ای گفته است که بعد از پایان مهلت دو هفته ای به حکومت در مورد انتخابات شفاف، اکنون نافرمانی هاي مدنی را شروع و براي دفاع از حيات سياسي افغانستان در كنار ملت، با عزم راسخ ایستاده و از هر گونه تلاش جهت جلو گيري از مهندسي انتخابات برنامه ريزي شده و مدون دريغ نخواهد كرد.

در این اعلامیه گفته شده “ايتلاف بزرگ ملی افغانستان با تشريك مساعی احزاب و جريان هاي تأثیرگذار ملی برای جلوگيری از بحران و برگزاری انتخابات عادلانه و شفاف، طرح اصلاحی را كه شامل بايومتريك رای دهندگان در روز انتخابات و عملی نمودن سيستم ام دی آر و نظارت احزاب و جريان هاي سياسی از روند انتخابات بود، و اين موضوع در زمستان سال گذشته براي حكومت و كميسيون انتخابات ارايه شده بود و اخيراً ايتلاف بزرگ ملي جهت تحقق اين طرح دو هفته به حكومت فرصت داده بود. اما حكومت و كميسيون انتخابات هرگز به خواست هاي بر حق ايتلاف بزرگ ملي ، احزاب و جريان هاي سياسي توجه نكردند و از سوي هم جامعه جهاني نيز با مسله انتخابات با بي اعتنايي و بي توجهي بر خورد كرد. و حال كميسيون انتخابات با سپري شدن مدت تعين شده، با همان سازكارهاي تقلب گرايانه، برگه هاي راي دهي را به چاپ فرستاده و از تمكين به بر گزاري انتخابات سالم سر باز زده است. هر چند ما مي دانيم كه بقاي سياسي تيم حاكم در لاك تقلب و مهندسي انتخابات نهفته است ، اما نبايد براي بقاي ذلت بار در قدرت، دموكراسي را ترور و مردم سالاري را دفن كرد.”

در اعلامیه گفته شده، ايتلاف بزرگ ملي افغانستان بر علاوه حمايت از اعلاميه احزاب ،جريان ها و شخصيت هاي تأثیرگذار ملي در رابطه به انتخابات پارلماني، بر مواضع قبلي خود تاكيد كرده و با تحركات و اقدامات حق طلبانه و نافرماني هاي مدني دروازه هاي تقلب را بسته و مانع حاكم شدن تقلب بر سرنوشت مردم افغانستان خواهد شد و اجازه بازي به حيات سياسي ملت افغانستان را به تيم حاكم نخواهد داد.

در ادامه گفته شده، ايتلاف بزرگ ملي با تشريك مساعي ديگر احزاب و جريان هاي سياسي ، سر از تاريخ سوم سنبله ١٣٩٧ در مركز ولايات كشور نا فرماني هاي مدني را شروع و براي دفاع از حيات سياسي افغانستان در كنار ملت، با عزم راسخ استاده و از هر گونه تلاش جهت جلو گيري از مهندسي انتخابات برنامه ريزي شده و مدون دريغ نخواهد كرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟