آیا امرالله صالح هم به سرنوشت شاه حسین مرتضوی دچار می شود؟

  • انتشار: ۲۳ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبازار شایعات
  • شناسه مطلب: 19533

بعد از حکم دو روز پیش اشرف غنی رئیس جمهور مبنی بر انتصاب آقای امرالله صالح به مقام وزیر دولت در امور اصلاحات در بخش امنیتی، بسیاری از مردم و کارشناسان معتقدند این انتصاب فقط برای ساکت کردن امرالله صالح است، منتقدان معتقدند، صالح مانند شاه حسین مرتضوی در آینده ای نزدیک دست از انتقاد از حکومت برخواهد داشت.

دو روز پيش رييس جمهور غني طي حکمي «وزارت دولت در امور اصلاحات بخش امنيتي» ايجاد کرد و نيز طي فرمان جداگانه ديگر در راس اين اداره جديدالتاسيس، امرالله صالح رييس پيشين امنيت ملي را منصوب کرد.

انتصاب آقای صالح به این پست واکنش های زیادی را در صفحات اجتماعی از طرف مردم در پی داشت، بسیاری های معتقد بودند آقای امرالله صالح مانند شاه‌حسین مرتضوی و روزنامه هشت صبح که مسئولیت آن را داشت، از منتقدان جدی حکومت و سیاست های آن بودند، بعد از انتصاب مرتضوی به عنوان سخنگوی ارگ، زبان انتقادش نه تنها بسته شد، بلکه مدافع و توجیه‌گر سرسخت سیاست های حکومت و اشرف غنی گردید.

مردم در صفحات اجتماعی معتقدند؛ امرالله صالح که به تازگی به عنوان وزیر دولت در امور اصلاحات سکتور امنیتی، منصوب گردیده است، مانند مرتضوی زبان نقدش بسته و تبدیل به مدافع سیاست‌های حکومت وحدت ملی خواهد شد.

آقای صالح چند روز قبل، و هنگامیکه تروریست های داعش بر شفاخانه نظامی کابل حمله کردند و تعداد بسیار زیادی را کشتنند، گفت که این رویداد برای رهبران حکومت وحدت ملی ننگ آور است.

یک کاربر فیسبوک در صفحه اش نوشته است “در افغانستان هرکس عدالت را برای خود می‌خواهد نه برای مردم، زمانیکه خودش به مقام رسید، عدالت برقرار می‌شود و اگر دیگران عدالت بخواهند، محکوم به خواستن عدالت اضافی می‌شوند.”

مصطفی احمدی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟