آمریکا کمک های مالی به افغانستان را کاهش داد

  • انتشار: ۱۵ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 45913

ایالات متحده آمریکا کمک های غیر نظامی خود را به افغانستان کاهش داد، بر طبق بودجه آمریکا در سال 2019 میلادی پنج میلیارد دالر برای همکاری های نظامی و امنیتی به افغانستان تخصیص داده شده است.

به گزارش صدای آمریکا، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، کمک های امنیتی و انکشافی به پاکستان و همچنان مساعدت های ملکی به افغانستان را در مقایسه با سال های گذشته، کاهش داده است.

در بودجۀ ۷۱۷ میلیارد دالری حکومت ترامپ برای سال ۲۰۱۹ میلادی که از سوی کنگره امریکا تایید شده است، پنج میلیارد دالر برای همکاری های نظامی و امنیتی به افغانستان تخصیص داده شده است. در این بودجه که ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ به اجرا گذاشته خواهد شده، همچنان ۶۳۰ میلیون دالر برای کمک های ملکی و انکشافی به افغانستان اختصاص داده شده است.

بر اساس آمار ادارۀ ایالات متحده برای انکشاف بین المللی (یو اس آی دی)، امریکا در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۸۳ میلیون دالر و در سال ۲۰۱۷ حدود یک میلیارد دالر را برای کمک های ملکی به افغانستان تخصیص داده بود.

در بخشی از متن پیشنهادی این بودجه به کنگره نوشته شده است که “این بودجه بیش از پنج میلیارد دالر را برای تداوم کمک و آموزش نیروهای امنیتی افغان از سوی امریکا تقاضا می کند و با آن نیروهای امریکا خواهند توانست تا عملیات ضد دهشت افگنی را انجام دهند و اطمینان حاصل گردد که گروه های جهادی دهشت افگن نتوانند که از منطقه بر علیه خاک امریکا، شهروندان امریکا در خارج، و متحدین و شرکای ما حملات فرامرزی انجام دهند. ”

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟