آمریکا نام سپاه پاسداران را در لیست گروههای تروریستی خود قرار داد

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 56812
ترامپ

کاخ سفید در اقدامی مغایر با قوانین بین‌المللی، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را رسما در لیست تروریستی دولت آمریکا قرار داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک اقدام غیر قانونی شب گذشته بیانیه‌ای را در این باره امضا کرد.

ترامپ در این بیانیه آورده است: “امروز به طور رسمی برنامه دولتم برای تروریستی اعلام کردن نیروهای سپاه پاسداران ایران از جمله نیروهای قدس را ذیل بند ۲۱۹ قانون مهاجرت و تابعیت اعلام می‌کنم. این گام بی‌مانند نشان‌گر آن است که ایران نه‌تنها یکی از حامیان اصلی تروریسم است بلکه فعالیت‌هایی که سپاه پاسداران در آن دخیل است، تروریسم را ترویج و حمایت مالی می‌کند. سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران وسیله اصلی این کشور برای اعمال و حمایت از کمپین جهانی تروریسم است. “

این اقدام غیر قانونی دولت آمریکا در آستانه روز پاسدار در ایران، در حالی انجام شده که مقامات عالیرتبه این کشور، پیش از این نسبت به عواقب چنین کاری به آمریکا هشدار داده‌اند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در جلسه امروز مجلس ایران با اشاره به اعلام آمریکا مبنی بر گنجاندن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، این اقدام آمریکا را محکوم و تاکید کرد چنین اقدامی خطرات زیادی ایجاد می‌کند اگر چه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش نبوده و نیست ولی چنانچه آمریکا چنین تصمیمی بگیرد ایران نیز عمل متقابل خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟