آمریکا: طالبان با حملات انتحاری در افغانستان قدرت نمایی می‌کنند

  • انتشار: ۲۳ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 1877

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است، طالبان با افزایش حملات انتحاری و انفجاری در افغانستان فقط قدرت نمایی می‌کند.

به گزارش خبرگزرای اطلس به نقل از العربیه رسانه‌های آمریکایی روز شنبه ۱۳ دسامبر ۲۰۱۴ با انتشار گزارشی نوشتند، جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است، ارتش افغانستان از توانایی لازم برخوردار است و طالبان قدرت جنگ روبرو با ارتش افغانستان را ندارند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: «ما افزایش این حمله‌ها را ضعف نیروهای امنیتی افغانستان نمی‌دانیم، چنانچه ما درحال انتقال مسئولیت‌های امنیتی قرار داریم؛ نظامیان افغانستان نیز در راس مسئولیت‌های امنیتی قرار دارند. آنان ظرفیت این را دارند تا حمله‌های هراس‌افگنان را به خوبی مهار کنند. اما طالبان با چنین حمله‌ها تنها می‌خواهند قدرت ‌نمایی کنند و آن‌ها توانایی رودر رویی با نیروهای اردوی ملی افغانستان را ندارند.»

هشدار طالبان به رسانه‌های افغانستان

گروه طالبان اخیرا به رسانه‌ها و نهادهای مدنی افغانستان هشدار داده است که از این به بعد این نهاد‌ها نیز آماج حملات انتحاری و انفجاری قرار خواهند گرفت.
طالبان با انتشار خبرنامه‌ای نوشته است، رسانه‌ها و نهاد‌های مدنی افغانستان به دلیل فعالیت‌های «ضد ارزش‌های اسلامی و شرعی»، ترویج بی‌حجابی، فساد و فحشا هدف حملات انتحاری قرار خواهند گرفت.
این درحالی است که دراین روز‌ها میزان حملات انتحاری و انفجاری درشهر کابل وشماری از ولایت‌های افغانستان به شدت افزایش یافته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟