آمریکا تایید کرده است که موشک جدید کوریای شمالی قاره پیما بوده است

  • انتشار: ۸ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 33824

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد موشکی که کوریای شمالی بامداد روز چهارشنبه (به وقت محلی) در سواحل شرقی خود آزمایش کرد، یک موشک قاره پیما بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «رابرت منینگ» سخنگوی پنتاگون در این خصوص گفت که بر اساس ارزیابی‌های اولیه، این موشک از نزدیکی شهر پیونگ سانگ در کوریای شمالی شلیک و پیش از سقوط در دریای جاپان، مسافتی به طول یک هزار کیلومتر را طی کرده است.

آن طور که مقام‌های نظامی آمریکا می‌گویند، این موشک توانسته به لحاظ مدت زمان پرواز (۵۱ دقیقه) و رسیدن به ارتفاع جوی (حدود ۴۵۰۰ کیلومتر) از پیشرفت برنامه موشکی پیونگ یانگ حکایت داشته باشد.

بنابر گزارش‌ها، کوریای‌جنوبی در واکنش به این آزمایش، همچون گذشته، چند موشک ضدبالستیک را در سواحل این کشور به آسمان پرتاب کرده است؛ نوعی مانور موشکی که سئول تلاش دارد با انجام آن بلافاصله پس از پرتاب‌های آزمایشی کوریای‌شمالی، به این کشور از آمادگی دفاعی خود خبر دهد.

کوریای‌شمالی در چند ماه گذشته بارها آزمایش‌های موشکی انجام داده بود اما در چند ماه گذشته و پس از بالا گرفتن تنش کلامی میان رهبر این کشور، کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، این کشور آزمایش جدیدی انجام نداده بود.

این کشور طی دو پرتاب آزمایشی که اواسط تابستان امسال انجام داد موفق شد رکورد جدیدی برای موشک‌های بالستیک خود ثبت کند و مدعی شد اکنون قادر است خاک ایالات متحده را با موشک‌های خود هدف قرار دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی هیل، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا سه شنبه شب در نشست روسای کنگره با ترامپ گفت: آزمایش جدید موشک بالستیکی کوریای شمالی بیشترین برد را در مقایسه با آزمایشهای موشکی قبلی این کشور داشته است.

تحلیلگران می گویند که موشک بالستیک جدید کوریای شمالی احتمالا حدود 13 هزار کیلومتر برد دارد و تمام خاک ایالات متحده در تیررس آن است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟