آمادگی چین برای میانجیگری بین افغانستان و پاکستان

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 24205

ارگ ریاست جمهور می گوید در دیدر اشرف غنی رئیس جمهور با شی جین پینگ رئیس جمهور چین، این کشور برای میانجیگری بین افغانستان و پاکستان اعلام آمادگی کرده است.

دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد : « شی جین‌پینگ » رئیس‌جمهور چین در دیدار« با محمد اشرف غنی » رئیس جمهور افغانستان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری های شانگهای گفت : آماده است تا نشستی سه‌جانبه را میان افغانستان، پاکستان و چین برگزار کند.

چین روابط تنگاتنگ سیاسی و اقتصادی با پاکستان دارد و در شرایطی که افغانستان و پاکستان روابط پرتنش سیاسی را تجربه می‌کنند، چین می‌تواند نقش خوبی در بهبود روابط میان این دو کشور بازی کند.

این درحالی است که رئیس جمهور غنی با « نواز شریف » نخست وزیر پاکستان نیز درباره مسایل مربوط به صلح ، وضیت امنیتی منطقه و مبارزه با تروریسم دیدار و گفتگو کرد.

درپی حمله خونین انتحاری درشهرکابل که یکصد وپنجاه کشته برجای گذاشت ، اداره امنیت ملی، دستگاه اطلاعاتی پاکستان را دراین زمینه متهم کرد اما مقامات پاکستانی با رد این ادعا اعلام کردند : دولت افغانستان مسئولیت ناکامی های خودرا به دوش پاکستان می اندازد.

روابط افغانستان وپاکستان در یک سال اخیر به شدت تیره شده است به گونه ای که همواره مقامات دو کشور یکدیگر را به حمایت ازگروههای تروریستی متهم می کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟