آمادگی مصر برای اعزام نیرو به “کشور فلسطین”

  • انتشار: ۲ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 1144

رئیس جمهور مصر در سخنانی آمادگی کشورش را برای اعزام نیرو به کشور آتی فلسطین جهت کمک به مسئولان فلسطینی برای اداره کشور و حفظ ثبات آن اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری اطلس به نقل از سایت خبری فلسطین الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در گفتگو با یک روزنامه ایتالیایی گفت: ما آماده‌ایم تا بعد از تشکیل کشور فلسطین نیروهای خود را به این کشور اعزام کنیم تا اقدامات لازم را برای کمک به مسئولان فلسطینی جهت حفظ ثبات و ادره آن اتخاذ کنند.

وی گفت: اعزام نیروهای مصری در مرحله اول تشکیل کشور فلسطین را می‌طلبد اما در هر صورت اعزام نیروهای ما به فلسطین با موافقت دولت اسرائیل و تشکیلات خودگردان صورت می گیرد.

سیسی خاطرنشان کرد: ما آماده‌ایم تا نیروهایمان را به کشور فلسطین اعزام کنیم. به نیروهای پلیس محلی کمک کرده و به اسرائیلی ها اطمینان می دهیم که می توانیم امنیت را برقرار سازیم. مطمئنا این مسئله تا ابد نخواهد بود اما تا دوره‌ای که اطمینان و اعتماد بار دیگر به دو طرف بازگردد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بازگرداندن اعتماد به زمان نیاز دارد. من ساعت‌ها با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد پیشنهاد اعزام نیروهای مصری حرف زده‌ام.

سیسی درخصوص حملات افراد مسلح در صحرای سیناء نیز گفت: گروه داعش یکی از دو روی سکه تروریسم است و من با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در این خصوص و درباره جنایت‌های این گروه مسلح در حق اقلیت‌ها و در راس آن مسیحی‌ها حرف خواهم زد.

وی درباره اوضاع لیبی گفت: جامعه جهانی باید گزینه واضح و روشنی را انتخاب کند که به نفع ارتش لیبی باشد نه به نفع طرف دیگر در این کشور. باید کمک‌های نظامی و تجهیزات برای ارتش لیبی ارسال کرد. ما هیچ گاه به مداخله نظامی در این کشور نپرداخته‌ایم و هیچ گاه هم دست به چنین اقدامی نمی‌زنیم.

سیسی درباره روابط با آمریکا و روسیه نیز تصریح کرد: ما تفاهم زیادی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه داریم، روابط دوستانه ما نیز با آمریکا ازسر گرفته شده است

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟