آلیس ولس: کشورهای همسایه افغانستان، طالبان را به میز مذاکره بکشاند

  • انتشار: ۱۸ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 33087

یک مقام ارشد وزارت خارجۀ ایالات متحده از کشور های منطقه خواست تا بر گروه طالبان فشار وارد کنند تا آنان به میز مذاکره حاضر شوند.

به گزارش صدای آمریکا؛ آلیس ولس، مقام ارشد وزارت خارجۀ ایالات متحده، چهار شنبه در کمیتۀ فرعی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفت که کشورش با جدیت از جامعه بین المللی و تلاش های منطقه ای می خواهد تا بر گروه طالبان فشار وارد کنند تا آنان به میز مذاکره بیایند.

خانم ولس با اشاره به استراتژی جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده برای جنوب آسیا و افغانستان گفت که این استراتژی از یک سو روحیۀ نیروهای امنیتی افغان را تقویت کرده و از سوی دیگر برای طالبان اشارۀ واضح داده و آن اینکه “طالبان نباید انتظار باشند که ما از افغانستان خارج می شویم”.

این دیپلومات امریکایی همچنین گفت “طالبان نمی توانند در میدان نبرد برنده شوند. آنان باید بدانند که یگانه راه برای صلح و مشروعیت سیاسی آنان از طریق مذاکره با حکومت افغانستان، می تواند به دست بیاید”.

او همچنین با اشاره به اظهارات رئیس جمهور ترامپ گفت که ایالات متحده از گفتگو های صلح میان حکومت افغانستان و طالبان معتدل حمایت می کند “اما سوال این است که چگونه طالبان به میز مذاکره کشانیده شود”.

این دیپلومات ارشد امریکایی گفت که دو اقدام همزمان لازم است تا گروه طالبان به میز مذاکره حاضر شوند.

خانم ویلز گفت “دو بخش وجود دارد. یکی افزایش فشار نظامی و دوم فشار همآهنگ جامعۀ بین المللی بر طالبان تا آنان به میز مذاکره حاضر شوند”.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟