آغاز مسابقه تسلیحاتی بین دو کوریا

  • انتشار: ۲۵ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 18043

منابع نظامی کوریای جنوبی روز دوشنبه از برنامه ریزی این کشور برای انجام آزمایش یک فروند موشک بالستیک خبر داده اند که گفته می شود در پاسخ به آزمایش اخیر همسایه شمالی انجام خواهد شد.

کوریای شمالی دیروز (یکشنبه) یک فروند موشک بالستیک میان برد مدل «موسودان» را به سمت دریای جاپان شلیک کرد که می گوید موفقیت آمیز بوده و قادر به حمل کلاهک هسته ای است.

امروز (دوشنبه) یونهاپ از قول منابعی از وزارت دفاع کوریای جنوبی گزارش کرده است که سئول نیز در واکنش به این اقدام پیونگ یانگ در حال بررسی انجام آزمایش موشکی بالستیک است.

کوریای جنوبی بر اساس این گزارش احتمالا قصد دارد یک موشک بالستیک از مدل «هیون مو ـ ۲ آ» با برد ۳۰۰ کیلومتر و یا «هیون مو ـ ۲ بی» با برد ۵۰۰ کیلومتر را آزمایش کند.

کوریای جنوبی در حال ساخت یک موشک بالستیک است که بردی معادل ۸۰۰ کیلومتر دارد و می گوید در مراحل نهایی تولید قرار دارد و احتمال آزمایش این موشک نیز منتفی نیست.

از سوی دیگر امروز جونگ جون هی سخنگوی وزارت وحدت کوریای جنوبی که روابط دو کوریا را مدیریت می کند گفت که ما احتمال می دهیم چنین آزمایش هایی در آینده ادامه یابد و این شروع چنین شلیک هایی در سال ۲۰۱۷ میلادی است.

وی گفت که ارتش کوریای جنوبی در آماده باش بسر می برد و این کشور آزمایش روز یکشنبه موشک بالستیک کوریای شمالی را یک تهدید بسیار جدی امنیتی و نظامی تلقی می کند.

جونگ جون هی تصریح کرد که چنین آزمایشی نشان می دهد کوریای شمالی همچنان برای تبدیل شدن به یک قدرت دارای تسلیحات اتمی تلاش می کند و از این هدف دست برنداشته است.

این آزمایش در شرایطی انجام می شود که کوریای جنوبی و‌ آمریکا خود را برای برگزاری بزرگترین مانور سالانه در شبه جزیره کوریا در ماه آینده میلادی آماده می کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟