آغاز عملیات بازپس گیری منطقه میرزاولنگ سرپل

  • انتشار: ۱۸ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 28560

بعد از 4 روز از تصرف منطقه میرزا ولنگ در ولایت سرپل و کشتار بی رحمانه بیش از 50 تن از باشنده های این منطقه توسط تروریست ها، مقامات دولتی از آمادگی برای بازپس گیری این منطقه استراتژیک خبر می دهند.

والی سرپل در شمال افغانستان گفته که نیروهای تازه‌نفس به این ولایت رسیده و برای بیرون راندن گروه طالبان از منطقه میرزااولنگ آماده می‌شوند.

ظاهر وحدت، والی سرپل، گفته است که جنرال مرادعلی مراد، معاون وزیر داخله و محمدشریف یفتلی، رئیس ستاد ارتش و فرماندهان ارشد ارتش در شمال وارد سرپل شده‌اند.

هر چند مقامات حکومتی از آمادگی برای بازپس گیری این منطقه خبر دادند، اما منابع محلی این خبر را تکذیب می‌کنند.

حاجی مهدوی، فرمانده نیروهای خیزش مردمی به اطلاعات روز گفته است که عملیات برای بازپس‌گیری روستای میرزا اولنگ آغاز نشده و تنها نیروهای از قول اردوی شاهین به مرکز ولایت سرپل رسیده‌اند.

حاجی مهدوی افزود طالبان به فرماندهی ملا نادر و داعش به فرماندهی شخصی بنام غضنفر بامداد شنبه بر روستای میرزا اولنگ حمله کردند و ۵۴ تن را به صورت فجیعانه‌یی کشتند: «زن، مرد، پیر و جوان در بین شهداست. طالبان برخی‌ها را بر سر کوهی بردند و از آن جا پایین انداختنتد. به روش‌های مختلفی مردم را کشتند. یکی را سر برید و دیگری را تیرباران کردند.»

به گفته‌ی این منبع محلی طالبان و داعش هردو در تبانی با همدیگر این فاجعه را رقم زده‌اند. طالبان پس از تصرف روستایی میرازولنگ بیش از ۵۰ غیرنظامی را کشتند.

منطقه‎ی استراتیژیک میرزا اولنگ بامداد روز شنبه به دست طالبان سقوط کرد.

مقام‌های محلی می‎گویند جنگجویان طالبان در این منطقه «فاجعه انسانی» خلق کرده‎اند.

پس از حمله ۱۵۰ خانواده در منطقه گیر مانده بودند که روز گذشته ۲۳۵ تن آنان آزاد و به مرکز شهر سرپل انتقال داده شدند.

گروه طالبان روز یکشنبه گذشته (۱۵ اسد) منطقه میرزااولنگ، در ولسوالی صیاد را به کنترل خود درآوردند و به دنبال آن مقام‌های محلی گفتند که این گروه ۵۲ غیرنظامی را به صورت “فجیعی” کشته است.

روز دوشنبه اشرف غنی، رئیس جمهور گفته بود که نیروهای امنیتی انتقام “فاجعه قتل عام” میرزااولنگ را از خواهند گرفت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟