آغاز ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین

  • انتشار: ۴ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 19126

ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، صبح سه‌شنبه با سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران در سالن اجلاس سران در تهران آغاز و عصر سه‌شنبه نیز ادامه یافت.

به گزارش پرس تی وی؛ نشست نوبت صبح این کنفرانس بین‌المللی با تشکیل 5 کمیتۀ تخصصی برای بررسی موضوعات و مسائل پیرامون کنفرانس به پایان رسید.

همچنین در پایان نشست صبح از تمبر یادبود این کنفرانس با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، نبیه بری، رئیس مجلس لبنان، رمضان عبدالله، رئیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین رونمایی شد.

رمضان عبدالله، دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین در نشست عصر این کنفرانس با رد هرگونه سازش با رژیم صهیونیستی گفت فلسطینی‌ها خود را برای فروپاشی اسرائیل آماده کنند.

دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین افزود مسئله فلسطین هرگز فراموش نمی‌شود؛ این مسئله در ضمیر همه مردم مسلمان و جهان باقی خواهد ماند و پیام رهبر انقلاب به همه مردم فلسطین رسید که تنها نیستد و از شما حمایت خواهد شد.

عبدالله گفت: «فلسطینی‌ها باوجود سختی‌ها و تنگناها در نوار غزه و سه تهاجم اخیر اسرائیل، مقاومت کردند. ما در جبهه مقاومت به دنبال افزایش امکانات خود هستیم و توانایی کنترل افسار دشمن را داریم و اگر کوچک‌ترین شراره‌ای از تجاوز صهیونیست‌ها بخواهد آغاز شود با تمام توان و وجودمان در برابر آن‌ها مقاومت می‌کنیم.»

دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین افزود: «امروز توهم از بین رفته و مذاکرات سازش به پایان رسیده، مردم فلسطین نمی‌پذیرند سرزمین‌های آن‌ها اشغال‌شده باشد و صهیونیست‌ها برای صهیونیست سازی کل سرزمین فلسطین اقدامات خود را انجام دهند.»

شیخ نعیم قاسم، قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان در نشست عصر این کنفرانس گفت: مقاومت حرکت اسرائیل را کند کرده و به مردم فلسطین نوید آزادی و پیروزی داده است.

شیخ قاسم افزود راه‌حل‌های سیاسی که تاکنون برای حل بحران فلسطین ارائه‌شده، تماماً به نفع رژیم صهیونیستی بوده و این رژیم نامشروع تاکنون خودش مرزهایش را تعیین کرده است.

وی گفت تنها راه‌حل مسئله فلسطین مقاومت است که باید با آن کنار بیاییم و تا بازپس‌گیری تمامی سرزمین‌های اشغالی بدون هیچ کم و کاستی این راه را ادامه دهیم.

نبیه‌بری، رئیس مجلس لبنان نیز در نشست صبح، ساخت شهرک‌های اسرائیلی را بالاترین شکل تروریسم دولتی از سوی رژیم‌صهیونیستی خواند و با اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از اقدامات اسرائیل تصریح کرد: «فشارهایی که به مردم فلسطین وارد می‌شود تنها برای قرار دادن 3 راه در مقابل آن‌هاست که این 3 راه یا خودکشی است یا تسلیم شدن و یا فرار است.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟