آغاز به کار مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد

  • انتشار: ۱۰ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیاقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14232

مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه فساد امروز(پنجشنبه) با حضور مقامات بلند پایه دولتی آغاز به کار کرد، این مرکز بعد مدت ها تبادل نظر بین مقامات بلندرتبه دولتی افتتاح شد.

رییس‌جمهور غنی در برنامه افتتاح مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه فساد گفت که قانون بدون در نظرداشت موقف، تطبیق می‌شود.

وی هم‌چنان گفت که در تعیین اعضای این مرکز، قوه اجراییه حکومت نقش ندارد و قوه قضاییه، دادستان های این نهاد را تعیین می‌کند.

رییس‌جمهور غنی گفت که کار مهم نهاد عدلی و قضایی مبارزه علیه فساد بر محورهای تفکیک، سرعت و قاطعیت می‌چرخد.

به گفته رییس‌جمهور، در گذشته شهروندان از سرعت و قاطعیت نهادهای قضایی شکایت داشته‌اند؛ اما اکنون این مشکل از نهادهای قضایی برطرف شده است.

رییس‌جمهور غنی گفت که سرعت در کارهای نهادهای قضایی حدود ۷۵ درصد افزایش یافته است و اکنون نهادهای قضایی بدون درنظرداشت جایگاه اجتماعی و سیاسی افراد، حکم صادر می‌کنند.

از سویی هم فرید حمیدی، دادستان کل کشور گفت، هر کسی که به این نهاد معرفی شود، معافیت برایش وجود ندارد.

او گفت که  کار نهاد عدلی و قضایی با سرعت و دقت صورت می‌گیرد و نیز اطمینان داد که این نهاد عدالت را تامین می‌کند.

عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه کشور نیز در این برنامه گفت که راه‌اندازی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد، مثل اداره‌هایی نیست که در گذشته برای دو یا سه فرد تشکیل می‌شد.

این مرکز در حالی افتتاح می شود که افغانستان یکی از فاسدترین کشورها از لحاظ فساد اداری به شمار می رود، در آخرین گزارش منتشر شده از سوی سازمان شفافیت بین‌المللی از نظر فساد در بخش دولتی، افغانستان با کسب ۱۱ امتیاز جایگاه ۱۶۶ را بدست آورده و مقام سوم را در جهان دارا است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟