شروع امتحانات کنکور در چند ولایت افغانستان

  • انتشار: ۹ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 38862

امروز در چند ولایت کشور امتحانات کانکور برگزار می شود،در کانکور سال جاری بیش از 200 هزار داوطلب برای راه یافتن به دانشگاه در سطح عالی و عالی با یکدیگر رقابت می کنند.

به گزارش خبرگزاری اطلس،سازمان وزارت تحصیلات عالی اعلان کرد که امروز (5 شنبه) امتحان سراسری کانکور شروع میشود و در 5 ولایت کشور برگزار خواهد شد.

این وزارت با بیان اینکه از عقب افتادن امتحانات کانکور در ولایت غور گفت یک هیئت 20 نفره که جهت گرفتن امتحان کانکور عازم این ولایت بودند به دلیل در اختیار نداشتن چرخبال از سوی وزارت دفاع ملی به مدت 3 روز به این طرف در میدان هوایی هرات در انتظار بودند.

محمد ضیا ساحل رئیس ،اطلاعات و ارتباطات عامه وزارت تحصیلات عالی، پس از باخبر شدن از معطلی این هیئت در میدان هوایی هرات،فورا موضوع را با مقامات وزارت دفاع ملی مطرح کرد و خواهان انتقال فوری هیئت مذکور به ولایت غور شد که با پاسخ مثبت «وزارت دفاع ملی» مشکل انتقال رفع شد.

در روزهای آتی دور دوَم روند بایومتریک داوطلبان کانکور در ولایت های (غور،لوگر،نیمروز،پنجشیر و بادغیس) شروع شد و در تایخ 9 و 10 حمل در این ولایات امتحان کانکور برگزار خواهد شد.

در امتحانات کانکور امسال تقریبا قریب به 200 هزار نفر ثبت نام کردند و قرار بر این است این ارقام افزایش پیدا کند چرا که روند ثبت نام بخش متفرقه تاهنوز در جریان است.

از بین 200 هزار داوطلب بیش از 62 هزار نفر در دانشگاه های کشور در سطح عالی و چیزی بالغ بر 53 هزار نفر در موسسه های نیمه عالی راه پیدا خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟