آشکار شدن اختلاف بین وزیر و رئیس جمهور

  • انتشار: ۸ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 37522

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب می گوید به دلایلی او را به مراسم افتتاح پروژه تاپی در هرات دعوت نکرده بودند. این گفته های آقای عثمانی در حالی مطرح می شود که پیش از این نیز گزارش شده بود که اشرف غنی رئیس جمهور یکی از مخالفان وزیر انرژی و آب است.

وزیر انرژی و آب افغانستان ادعا کرده است که دفتر ریاست جمهوری افغانستان مانع حضور او در مراسم گشایش پروژه تاپی در هرات شده است.

آقای عثمانی می‌گوید که در کنار افتتاح پروژه تاپی در هرات، پروژه برق تاپ ۵۰۰ کیلوولت نیز به امضا رسید. به گفته‌ی او بعد از استعفای وزیر سابق انرژی و آب افغانستان، هماهنگی این کریدور اقتصادی که شامل لوله گاز تاپی، خط تاپ و فایبر نوری می‌شود، به عهده‌ی وزارت انرژی بوده است، اما امضای آن توسط اشخاص دیگری صورت گرفته است.

او گفت که پروژه غضنفر گروپ، پروژه تولید برق از گاز در شمال افغانستان، نیز امضای قراردادش مدتی زیادی منتظر ماند که وزیر نباید امضا کند، «تا من به یک سفر رفتم و معینم آن را امضا کرد.»

آقای عثمانی گفت: «مهم نیست که این پروژه‌ها را من امضا کنم. مهم این است که این‌ها با تاخیر مواجه نشود، مثلاً دولت منتظر بماند که من به‌جای بروم و صلاحیت خود را به کسی دیگر بدهم تا او قرارداد را امضا کند.»

مقام‌های ارشد وزارت انرژی و آب افغانستان می‌گویند که ارگ ریاست جمهوری در تلاش است که فعالیت‌های این وزارت را بپوشاند و یا کارکردهای آن‌را به‌نام اداره‌ی دیگر ختم کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟