آسوشیتدپرس: رهبر ایران در کنفرانس حمایت از فلسطن تندترین انتقادات را از اسرائیل به زبان آورد

  • انتشار: ۳ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 18496

خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز (سه شنبه) در گزارشی در مورد ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین که در تهران برگزار شده بود نوشت؛ رهبر ایران امروز سخت ترین و تندترین انتقادها را از اسرائیل به دلیل سرکوب فلسطینیان کرد.

در گزارش این رسانه آمده است آقای خامنه ای سرکوب وحشیانه‌ی ملّت فلسطین، دستگیری‌های گسترده، قتل و غارت، غصب سرزمین‌های این ملّت و بنای شهرک در آن ها، تلاش برای تغییر چهره و هویّت شهر مقدّس قدس و مسجدالاقصی و دیگر اماکن مقدّس اسلامی و مسیحی می داند که در آن، با پشتیبانی همه‌جانبه‌ی آمریکا و برخی دیگر از دولتهای غربی از رژیم اسرائیل ، در حالی ادامه دارد که با عکس‌العمل شایسته‌ی جهانی مواجه نیست.

در ادامه نوشته شده است رهبر ایران تأکید می کند: اگر گروهی پرچم مقاومت را بر زمین بگذارد، یقیناً گروهی دیگر از دل ملت فلسطین بر‌می‌آید و آن پرچم را در دست خواهد گرفت.

آیت الله خامنه‌ای خطاب به حضار خاطرنشان کرده است مطمئناً شما حضار محترم در این نشست، فقط به فلسطین خواهید پرداخت که متأسفانه در چند سال اخیر، کوتاهی‌هایی در توجه لازم و ضروری به آن صورت پذیرفته است، البته یقیناً بحران‌های موجود در جای جای منطقه و امت اسلامی شایسته توجه است، اما آنچه موجب این گردهم‌آیی است، مسأله فلسطین است.

رهبر ایران می گوید این اجلاس می‌تواند الگویی باشد تا رفته رفته همه مسلمانان و ملت‌های منطقه بتوانند با تکیه به اشتراکات خود اختلافات را مهار کرده و با حل تک تک آنها، موجبات تقویت هرچه بیشتر امت محمدی را فراهم آورند.

آقای خامنه‎ای همچنین پیش از آغاز سخنرانی خود در این اجلاس، با اشاره به اینکه امروز سالروز شهادت مالکوم ایکس رهبر مسلمانان سیاه‌پوست امریکاست، از حضار خواستند، فاتحه‌ای نثار روح او قرائت کنند.

آیت الله خامنه ای تاکید کرده است بحرانهای موجود در چندین کشور اسلامی منطقه موجب شده است تا حمایت از مسئله‌ی فلسطین و آرمان مقدّس آزادی قدس کم‌رنگ شود. توجّه به نتیجه‌ی این بحرانها، به ما تفهیم می کند که قدرتهای سودبرنده از آن کدامند ، آنانی که رژیم صهیونیستی را در این منطقه به وجود آوردند تا از طریق تحمیل یک درگیری طولانی‌مدّت، مانع از ثبات و استقرار و پیشرفت منطقه شوند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟