آسوشیتدپرس: حضور مردم ایران در اولین انتخابات پس از توافق هسته ای گسترده بود

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 22767

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: مردم در اولین انتخابات ریاست جمهوری پس از توافق هسته‌ای به طور گسترده پای صندوق‌های رای رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مردم ایران در حالی قرار است رئیس‌جمهور آینده خود را انتخاب کنند که این انتخابات به عنوان یک رفراندوم برای سیاست‌های حسن روحانی رئیس‌جمهور میانه‌رو ۶۸ ساله ایران دیده ‌می‌شود.

وی علیرغم برخی انتقادات داخلی توانست با قدرت‌های جهانی به توافقی جامع دست یابد که براساس آن، ایران در ازای لغو تحریم‌های بین‌المللی برنامه هسته‌ای خود را محدود کرده است. مسائل اقتصادی نیز یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم ایران در این انتخابات است. بیش از ۵۶  میلیون نفر در ایران واجد شرایط هستند که در بیش از ۶۳ هزار حوزه اخذ رای، آرا خود را به صندوق خواهند ریخت.

آیت‌الله  علی خامنه‌ای رهبر ایران که بالاترین مقام در این کشور است، در همان دقایق ابتدایی آغاز انتخابات سراسری ایران رای خود را در صندوق انداخت و از مردم خواست تاحضور حداکثری داشته باشند و هرچه سریعتر پای صندوق‌ها بروند.

وی تاکید کرد: سرنوشت کشور در دست تمام مردم است.

به گزارش آسوشیتدپرس، صف مردم برای شرکت در انتخابات بسیار طولانی است و تحلیل‌گران می‌گویند که این مشارکت گسترده به روحانی برای دومین پیروزی‌اش کمک خواهد کرد.

حسن روحانی نیز که در این انتخابات به سختی با ابراهیم رئیسی تندرو رقابت می‌کند، رای خود را به صندوق ریخت و گفت: هر نامزدی که انتخاب شود باید برای انجام مسئولیت‌هایش مورد حمایت قرار گیرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟