آزادی کامل شرق تکریت/خطوط امداد رسانی داعش قطع شد

  • انتشار: ۲۰ حوت ۱۳۹۳
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 3123
آزادی تکریت

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، بعد از اینکه ارتش عراق با پاکسازی مناطق شرقی تکریت توانست این شهر را از تمام جهات محاصره کند اکنون وارد این شهر شده است تا آن را به‌صورت کامل از عناصر داعش پاکسازی کند.

ورود ارتش عراق به چندین منطقه در تکریت و آغاز جنگ خیابانی

خبرنگار العالم، از عراق گزارش داد که اکنون جنگ خیابانی در تکریت بین نیروهای عراقی و عناصر داعش در جریان است که ارتش عراق خسارت‌های سنگینی به داعش وارد کرده است.

همچنین نیروهای عراقی به مناطق الهیاکل، الدیوم و منطقه صنعتی در تکریت وارد شده‌اند.

بر اساس این گزارش، ارتش عراق به‌سمت مناطق تل السیباط و ربیضه در شمال شرق تکریت حرکت کرده است تا آن را از عناصر داعش پاکسازی کند و عملیات آزادسازی از چهار محور شروع شده است.

یک منبع امنیتی گفت که ارتش توانست منطقه سمره در شمال شرق تکریت را از عناصر داعش پاکسازی کند و پیشروی با پشتیبانی گسترده نیروی هوایی ارتش صورت می‌گیرد.

آزادسازی منطقه الهیاکل

منابع امنیتی عراقی از آزاد سازی منطقه الهیاکل در شمال تکریت خبر دادند و افزودند: نیروهای هوایی عراق با تعقیب تروریست داعش به‌سوی الحویجه همه آنها را به هلاکت رساندند و هشت خودروی متعلق به آنها را منهدم کرد.

ورود به منطقه کاخهای ریاست‌جمهوری در تکریت

منابع عراقی از ورود نیروهای امنیتی و مردمی به منطقه کاخ‌های ریاست جمهوری از دو محور خبر دادند. ارتش عراق و نیروهای مردمی همچنین بیمارستان نظامی تکریت را کاملاً به کنترل خود در آوردند.

یک منبع امنیتی در صلاح الدین اعلام کرد: منابع اطلاعاتی ما از هدف قرار گرفتن جوخه اعدام‌های داعش در منطقه الزهور در مرکز تکریت خبر داده‌اند.‎

آزادسازی شرق تکریت

نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی عملیات آزاد سازی شهر تکریت را از روز سه‌شنبه آغاز کرده و از چند محور به‌سمت این شهر حرکت کردند. (تکریت و اهمیت استراتژیک) بالگردهای ارتش عراق برای شناسایی اهداف تروریست‌ها در مناطق مختلف این شهر اقدام به گشت‌زنی کردند. شورای عشایر صلاح الدین از آزادسازی مناطق شرق تکریت به‌طور کامل خبر داد.

139312191847395294899424

تسلط بر مناطق گسترده در شمال تکریت

عبدالوهاب الساعدی فرمانده عملیات صلاح الدین گفت: نیروهای امنیتی از چند محور به‌سوی تکریت پیشروی کرده‌اند و موفق به تسلط بر مناطق گسترده‌ای در شمال شهر تکریت شده‌اند و نیروهای دیگری از سمت شرق در حال پیشروی هستند و طی ساعات آینده به مرکز شهر خواهند رسید.

قطع خطوط امدادرسانی داعش

الساعدی افزود: همه راه‌های امداد رسانی داعش تحت کنترل نیروهای عراقی است و همه داعشی‌ها به‌شکل جمعی در حال فرار هستند.

نیروهای امنیتی عراق در پی درگیری شدید با تروریست‌های داعش، بیمارستان آموزشی تکریت را تحت کنترل خود در آورده و پرچم عراق را بر فراز آن به اهتزار در آوردند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق و دفاع مردمی با پشتیبانی مبارزان عشایر از محور جنوبی تکریت به‌سمت آن پیشروی کردند و توانستند پرچم این کشور را بر فراز بیمارستان این شهر به اهتزاز در آورند.

نیروهای عراقی همچنین توانستند مناطق اطراف بیمارستان را از تروریست‌ها پاکسازی کرده و مقادیری مواد منفجره را نیز خنثی سازند. (جزئیات بیشتر خبر)

از سوی دیگر هشام الهاشمی کارشناس امور امنیتی عراقی گفت: تروریست‌های داعش پیاده و با موتورسیکلت حرکت می‌کنند و مهمترین محل تجمع آنها محله ششین و خیابان سیف الحاتم است و تک‌تیراندازهای آنها در ساختمان پزشکان تکریت حضور دارند و نیروهای هوایی عراق باید از این فرصت استفاده کند و همه آنها را در تکریت نابود کند.

انهدام گردان انتحاری داعش در صلاح‌الدین

یک منبع امنیتی در صلاح الدین اعلام کرد: داعش گردان انغماسی (انتحاری) خود را در روستاهای البوبکر، مطیبیجه، کصیبه و البوعجیل از دست داده است.
این منبع بیان کرد: عملیات صلاح الدین پاکسازی منطقه القادسیه در تکریت را کامل کرد و نیروی هوایی اهداف مهمی را در خیابان چهلم و ساختمان پلیس دریایی، ساختمان راهنمایی و رانندگی را هدف قرار داده است. پیشروی‌ها به‌شکل موفقیت آمیزی ادامه دارد و روحیه نیروهای امنیتی و مردمی بالاست.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟