آزادی بیان از نوع توییتری

  • انتشار: ۲۸ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 47835

حساب توییتر شخصی سید احمد موسوی مبلغ رئیس خبرگزاری اطلس و متعاقب آن، حساب رسمی خبرگزاری اطلس در شبکه اجتماعی توییتر، توسط گردانندگان این شبکه اجتماعی مسدود گردید.

موسوی مبلغ در گفتگویی با خبرگزاری اطلس گفت که پس از انتشار چند توییت انتقادی علیه آمریکا و روسای جمهور این کشور، این شبکه اجتماعی، حساب وی را مسدود کرده است.

وی گفت که درتاریخ شش سپتامبر توییتی توسط وی در تویتر با موضوع سه تن از روسای جمهور اخیر آمریکا منتشر شد که با  واکنش گسترده مخاطبین مواجه گردید و افراد زیادی اقدام به ریتویت آن کردند. پس از چند روز، توییت دیگری با موضوع  پیمان امنیتی آمریکا با افغانستان  منتشر گردید که گویا با سیاست های کاری شبکه اجتماعی تویتر همسو نبوده و این شبکه، حساب ایشان را معلق کرد.

رئیس خبرگزاری اطلس همچنین گفت که به فاصله یک روز پس از مسدود شدن حساب شخصی اش، حساب رسمی خبرگزاری اطلس در تویتر نیز مسدود شده است.

آقای مبلغ افزود تویتر با ارسال ایمیلی به  وی اعلام کرده است که چنانچه حساب جدیدی در تویتر ایجاد کند، تویتر حساب جدید را نیز معلق خواهد کرد.

او همچنین تاکید کرد که پیگیری ها طی چند روز گذشته برای رفع تعلیق از این حساب های تویتری نتیجه ای در بر نداشته است.

رئیس خبرگزاری اطلس، این اقدام مدیران تویتر را محدودیت آزادی بیان دانست و گفت که این شبکه اجتماعی، هر حسابی را که به نحوی بر خلاف سیاست های آمریکا فعالیت داشته باشد، با محدودیت مواجه می سازد.

به اعتقاد آقای مبلغ، تویتر به صورت کاملا هدفمند، با سیاست های ضد انسانی و ضد اسلامی آمریکا همراه شده و با زیر پا گذاشتن اصول انسانی و ازادی بیانی که خود مدعی آن هستند، حق اظهار نظر را از کسانی که نسبت به خودسری های آمریکا و هم پیمانانش معترض باشند، سلب می کند.

شبکه اجتماعی تویتر، یکی  از پر نفوذ ترین رسانه های جمعی به ویژه در میان نخبگان است که بیشترین سهام مالکیت آن، در اختیار یکی از شاهزادگان سعودی است.

عربستان سعودی و امریکا، دو متحد اصلی در به هم ریختن اوضاع خاورمیانه و ریختن خون هزاران انسان بیگناه از طریق حمایت از گروههای تروریستی هستند.

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. محمد
    (۲۸ سنبله ۱۳۹۷)

    با سلام؛ امیدوارم همه ما در مسیر آزادگی امام حسین علیه سلام باشیم. جناب مبلغ بزرگوار اتفاقی که برای شما توسط توئیتر افتاده است به نظر حساب شده می اید. اما به عنوان یک همکار کوچک خدمت تان عرض می کنم حالا که شما خودتان مدیر مسئول این خبرگزاری هستین بهتر بود به جای مصاحبه با رسانه خودتان، یادداشتی در این زمینه می نوشتین.

نظر شما چیست؟