آخرین روزهای زندگی صدام چگونه گذشت؟

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 23818

روزنامه ایندیپندنت انگلیسی گزارشی از روایت ۱۲ نگهبان آمریکایی صدام حسین و تلاش‌های آن‌ها در مهار جمعیتی که بر جنازه او آب دهان پرتاب می‌کردند، منتشر کرده است.

به گزارش روزنامه «ایندیپندنت» در مطلبی به آخرین روزهای حیات «صدام حسین» دیکتاتور حزب بعث عراق پرداخته  و نوشت: براساس شنیده‌ها، صدام در آخرین روزها به موسیقی‌های «مری جین بلاژ» خواننده مشهور آمریکایی گوش می‌داد و  در حالی‌که شبیه دراکولا شده بود و خود را با کلوچه سیر می‌کرد چشم انتظار دادگاه رسیدگی به جرایمش علیه بشریت بود.

بر اساس این گزارش، قرار است هفته آینده کتابی در این زمینه  و به نام «زندانی در قصرش» با روایت دوازده نظامی آمریکایی مسئول مراقبت از صدام منتشر شود.

این نگهبانان صدام حسین را همچون «پدر بزرگی» توصیف کردند که در یکی از کاخ‌های عراق به نام «صخره» نگهداری می‌شد. این افراد مدعی شدند که حتی هنگام اعدام صدام در سال 2006 برایش عزاداری کردند.

در این کتاب آمده است که صدام حسین از اقدام‌های خشونت‌بار عدی یکی از پسرانش که در جریان  یک جشن و در اقدامی اشتباه با شلیک گلوله چند نفر را کشت به شدت ناراحت بوده و در اقدام تنبیهی مجموعه موترهای گرانقیمت عدی چون رولز رویس، پورشه و فراری را سوزاند.

ویل باردن ورپر نظامی آمریکایی در این کتاب از محبت‌های تعجب آور، شرافت و شجاعت او در مواجهه با مرگ سخن گفته است. یکی دیگر از نگهبانان آمریکایی صدام او را در هنگام خواب همچون شیری در باغ وحش توصیف کرد.

دیگر نگهبان صدام نیز از تلاش در متوقف نمودن جمعیت حاضر در مراسم اعدام دیکتاتور سابق عراق که به جنازه او ضرب و شتم کرده و آب دهان پرتاب می‌کردند اشاره کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟