آخرین تحولات یمن در پانزدهمین روز حمله به این کشور

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 3788

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از باشگاه خبرنگاران، پانزدهمین روز از تجاوز عربستان و ائتلاف موسوم به عربی به یمن در حالی آغاز شده‌است که گزارشها از وقوع درگیری‌های شدید در شهر بندری عدن — در جنوب این کشور– حکایت دارد. ده‌ها موشک شلیک‌شده از جنگنده‌های عربستان خانه‌های مردم این شهر را هدف قرار داده‌است.
شبکه “پرس تی‌وی” نیز از کشته شدن دست‌کم 20 نفر و زخمی شدن 70 نفر در درگیری‌های 24 ساعت اخیر یمن خبر می‌دهد. با وجود بمباران شدید هواپیماهای عربستان و تقویت مواضع هواداران “منصور هادی” — رئیس‌جمهور فراری، پیشروی نیروهای جنبش انصارالله در عدن همچنان ادامه دارد. آب و برق بیشتر مناطق عدن قطع شده و بیشتر مغازه‌ها و مراکز آموزشی به حالت تعطیل درآمده‌است.
در همین حال، گروه پزشکان بدون مرز از حضور تیمهای امدادرسان خود در برخی از بیمارستان‌های عدن خبر می‌دهد. همچنین یک کشتی حامل 2 و نیم تن دارو و تجهیزات پزشکی متعلق به پزشکان بدون مرز در عدن پهلو گرفته‌است.
سازمان بهداشت جهانی از کشته شدن دست‌کم 643 نفر و زخمی شدن بیش از 2200 نفر در درگیری‌های 3 هفته اخیر یمن خبر می‌دهد. ده‌ها هزار خانواده نیز بر اثر درگیری‌های چند هفته اخیر آواره شده‌اند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟