آخرین آمار زلزله دیروز: 372 کشته و زخمی در افغانستان

  • انتشار: ۵ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 10984

تعداد حادثه دیدگان زمین لرزه دیروز در افغانستان به 372 نفر کشته وزخمی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس، زلزله ای نیرومند، روز دوشنبه چهارم عقرب حوالی ساعت یک ونیم روز به وقوع پیوست. این زلزله ۷٫۷ ریشتر توان داشت و بیشتر از یک دقیقه به طول انجامید که قسمت هایی از افغانستان پاکستان وهند راتکان داد. مرکز زلزله در رشته کوه های هندوکش در ۷۰ کیلومتری جنوب شرق فیض آباد، مرکز ولایت بدخشان در شمال‌شرق افغانستان گفته شده است.

مقام های وزارت صحت عامه ی افغانستان از افزایش آمار کشته و زخمی شده گان این زلزله در کابل و ولایات کشور خبر می دهند. براساس آمار ارایه شده از سوی وزارت صحت عامه ی کشور دراین رویداد در کابل ۲۱ تن زخمی شده اند و در تخار ۶۰ تن زخمی و ۱۲  تن کشته شده اند.

درولایت بغلان ۸ تن زخمی و در بدخشان ۴ تن زخمی شده و ۵۰۰ خانه ویران شده است. همچنان در ولایت پروان ۳ تن کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شده اند. در ننگرهار ۸ تن زخمی و ۸۷ تن دیگر کشته شده اند. درولایت لغمان ۵ تن زخمی یک تن کشته و ۳۳ خانه ویران شده است.

در همین حال،  در نتیجه ی وقوع این زلزله در پاکستان ۲۳۱ تن کشته و بیش از ۱۳۰۰  تن دیگر زخم برداشته اند.

همچنان محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در مورد زلزله دیروز در یک پیام ویدیویی صحبت کرده وگفته است که آمار واقعی تلفات وخسارات ناشی از این زلزله تا دو روز دیگر معلوم خواهد شد. رییس جمهور به رساندن کمک های فوری به خانواده هایی که در زلزله آسیب دیده  اند تاکید نموده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟