​چارلی چاپلین افغانستان:میخواهم به مردم کمک کنم تا غم ها و دردهای انفجار و انتحار را فراموش کنند

  • انتشار: ۲۵ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 47565

به گزارش خبرگزاری اطلس،کریم اسیر،”چارلی چاپلین افغانستان”، می‌گوید که نمایش‌هایش را در کابل انجام می‌دهد و تنها هدفش خوشحال کردن مردمش است.

وی افزود؛ «هدف من این است که بتوانم با اجرای این گونه تئاترها، به مردم کمک کنم تا آنان حتی اگر برای لحظه‌ای هم که شده، غم‌ها و دردها انفجار، انتحار و مشکلات شان را فراموش کنند.»

کریم در سال ۱۹۹۶ هنگامی که طالبان بیشتر بخش‌‎های افغانستان را در ادارهٔ خود داشت، با خانواده‌اش مجبور شد وطن را ترک کند و به ایران برود.

وی در ایران بیشتر فیلم‌های چارلی چاپلین را می‌دید و این کار سبب شد تا او علاقه‌مند به چارلی چاپلین شده و بخواهد تا چارلی چاپلین افغانی شود، او گفت: «با اجرا در خیابان‌ها می‌خواهم پیام‌های متفاوتی به مردم بدهم که اکنون روی فرهنگ شهرنشینی تمرکز کرده‌ام.»

اسیر می‌گوید که بارها از سوی شورشیان تهدید شده‌ است که این کار را انجام ندهند؛ زیرا به گفتهٔ آنان این کار خلاف آموزه‌های اسلام است، اما او می‌گوید به این کارش ادامه می‌دهد.

به گفته او بیشتر نمایش‌هایش را در پارک‌های عمومی برای یتیمان اجرا می‌کند و تاکنون در سازمان‌ها و نمایند گی‌های جهانی در کابل نیز اجرا کرده‌است.

موسیقی، نمایش‌های هنری جز فرهنگ مردم کشور است، اما این کارها از سوی طالبان در جریان سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ ممنوع اعلام شده بوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟