یک نظامی بلند پایه روسی در سوریه کشته شد

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: امنیت و حوادثبین الملل
  • شناسه مطلب: 19248

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد یک سرباز روس دوم مارچ زمانی که ارتش سوریه با پشتیبانی هواپیماهای جنگی روسی شهر تدمر را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کرد، کشته شد.

خبرگزاری های روسیه به نقل از بیانیه ای که وزارت دفاع منتشر کرد گزارش دادند آرتیوم قربانف Artiom Gorbounov مسئول تامین امنیت گروه مشاوران نظامی روسیه در سوریه بود و دوم مارچ نزدیک تدمر کشته شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این سرباز زمانی کشته شد که جنگجویان داعش تلاش کردند به مواضع نیروهای سوری که مشاوران نظامی روسیه در آنجا حضور داشتند نفوذ کنند.

تدمر در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، تدمر از آغاز مناقشه سوریه در سال 2011 بارها دست به دست شده است: داعش ماه مه 2015 این شهر را اشغال کرد و حکومت سوریه مارچ 2016 آن را آزاد کرد و ماه دسامبر دوباره این شهر به دست داعشی ها افتاد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و ارتش سوریه دوم مارچ همزمان از آزاد سازی تدمر خبر دادند.

با کشته شدن آرتیوم قربانف شمار افسران نظامی روسیه که از آغاز مداخله این کشور در سوریه در سپتامبر 2015 با درخواست بشار اسد رئیس جمهوری سوریه کشته شدند به 27 نفر رسید.

روسیه اول اوت 2016 با کشته شدن پنج نظامی خود در حادثه سقوط یک هلیکوپتر که در شمال غرب سوریه هدف قرار گرفت سنگین ترین تلفات را متحمل شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟