یک عضو شورای ولایتی بلخ در میدان هوایی شهر مزار شریف بازداشت شد

  • انتشار: ۲۴ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 28940

نیروهای امنیتی وابسته به دادستانی ولایت بلخ، بعد از چند ساعت درگیری در میدان هوایی شهر مزار شریف، آصف مهمند عضو شورای ولایتی بلخ را با خود بردند. هنوز دقیق معلوم نیست که این عضو شورای ولایتی بلخ توسط پولیس بازداشت شده است یا نیروهای وابسته به عطا محمد نور والی بلخ.

سخنگوی والی بلخ گفته است كه دادستانی کل حکم بازداشت محمد آصف مهمند را بخاطر جعل و تزوير اسناد صادر کرده است. آقاى مهمند، اخيرا عطامحمد نور والی بلخ را به فساد اداری و امتیازدهی به خویشاوندانش متهم كرده است.

اختلاف آقای مهمند و والی بلخ ظاهرا سابقه دارد. این عضو شورای ولایتی در گذشته مدعی شده بود که عطامحمد نور می‌خواهد او را ترور کند.

سید کمال سادات، فرماندۀ امنیۀ بلخ با تایید این خبر گفت که در درگیری، “تعدادی از افراد کشته و مجروح شده است که در میان مجروحین یک پولیس نیز شامل است”.

فرماندۀ امنیۀ بلخ تاکید کرد که تلاش وی “به عنوان فرماندۀ امنیۀ ولایت این بود تا به دستور ویس برمک، سرپرست وزارت داخله و جنرال مراد علی مراد، معین امنیتی آن وزارت، آقای مهمند را دوباره به کابل اعزام کند؛ اما، افراد مسلح مربوط والی ولایت پس از درگیری وکیل شورای ولایتی را با خود برده و اکنون در سارنوالی امنیت ملی تسلیم داده شده است”.

جنرال سادات گفت که تاهنوز در این باره با والی ولایت صحبت نکرده و قرار است موضوع را صبح روز سه شنبه پیگیری کند.

از جانب دیگر افراد وابسته به عطا محمد نور در صفحات رسانه های اجتماعی خود نگاشته اند که آصف مهمند توسط پولیس بازداشت شده است.

طاهر قادری، یکی از دستیاران آقای نور در صفحۀ رسمی تویتر خود نگاشته است “مقامات امنیتی بلخ، پس از چندین ساعت مقاومت، محمد آصف مهمند را که به فساد متهم است، بازداشت کردند”.

آقای قادری، در صفحۀ تویتر خود از مجروح شدن “چهار پولیس در درگیری با افراد مسلح غیر مسوول” خبر داده است.

گل رحمان همدرد، پسر جمعه خان همدرد، یکی از فرماندهان حزب اسلامی افغانستان نیز گفته است “افراد ملبس با لباس پلنگی، پس از نیم ساعت درگیری آصف مهمند عضو شورای ولایتی بلخ را با خود بردند”.

به گفتۀ آقای همدرد در درگیری افراد مسلح مربوط به عطا محمد نور، والی بلخ با محافظین آقای مهمند، یک نفر کشته و سه تن دیگر مجروح شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟