یوناما: رمضان فرصتی است برای برادری و ایجاد صلح/ از کشتن غیرنظامیان دست بکشید

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 42195

به گزارش خبرگزاری اطلس،نماینده‌ ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان از طرف های دیگری خواسته است در ماه رمضان از کشتن افراد خود داری کنند.

تادامچی یوماماتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است که ماه رمضان باید فرصتی برای برادری و ایجاد فضای صلح آمیز در افغانستان باشد.

در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان به نشر رسیده، آمده است که گروه‌های درگیر جنگ باید قوانین جنگی را در ماه مبارک رمضان رعایت کنند و از کشتن افراد دست بکشند.

آقای یوماماتو از طالبان می‌خواهد که گروه های درگیر در افغانستان، به خاطر ماه رمضان هم که شده غیر نظامیان و افراد بی‌گناه را به رگبار نبندند.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد تاکید کرده است که سازمان ملل متحد هم‌چنان هم‌کار مردم افغانستان بوده و برای یک آینده صلح آمیز و آرام در کنار مردم افغانستان خواهد ماند.

فتر سازمان ملل در حالی خواستار توقف کشتار غیر نظامیان شده است، که گروه‌های تروریستی در افغانستان همین اکنون در بیشتر از بیست ولایت افغانستان درگیر جنگ و انجام حملات گروهی، انتحاری و ماین گذاری اند که در آن غیر نظامیان نیز همه روزه کشته و زخمی می‌شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟