یادداشت امرالله صالح/ حمله به شفاخانه نظامی برای سران حکومت ننگ آور است

  • انتشار: ۱۸ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 19331

امرالله صالح رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان با انتقاد شدید از رهبران حکومت وحدت ملی، حمله تروریست ها به شفاخانه سردار محمد داوود خان را ضعف شدید در نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان دانسته است گفته است که نهاد های امنیتی کشور از هم پاشیده است و فرو ریخته است.

در یادداشت امرالله صالح خطاب سران حکومتی گفته شده، از داخل شدن انتحاری ها به شفاخانه چهارصد بستر سردار محمد داود خان برایتان می گویم. تکان دهنده است، شرم آور است، ننگین است، اینکه دیگر هدف غیر نظامی و ملکی نیست که ما به آدرس طالب لعنت بفرستیم و آنرا محکوم کنیم.

این وظیفه و ماموریت طالب است که بکشد و ویران کند. در سال ۲۰۱۰ بخاطر یک فیر راکت بالای خیمه لویه جرگه من استعفا کردم. به ذعم بسیاری ها وادار به استعفا شدم. به آن کار خویش افتخار می کنم.

ده روز پس از استعفایم آقای کرزی تمام محافظینم را خلع معاش کرد و می خواست من از وطن فرار کنم اما نکردم، همینجا هسستم، در آن حمله هیچ کس کشته نشده بود و به هیچ کس آسیبی نرسیده بود.

شما بهتر از من می دانید و دقیق با خبر هستید که نهاد های امنیتی کشور از سر پاشیده اند و فرو ریخته اند. نمی خواهم به جزییات بروم.

اگر به حرف من باور ندارید از مردم و همکاران بین المللی ما بپرسید که چه می گویند. اگر به جزیات بروم تف سربالا میشود و دشمن ازین یاداشت من زیادتر استفاده خواهد کرد.

شما با اظهار امیدواری و انشالله گفتن وضعیت را بهبود بخشیده نمی توانید نا ممکن است من این یاداشت را از نهایت و شدت عصبیت وطن دوستی به شما نوشتم نه از روی انتقاد.

قرار بود که از فصل زمستان برای بهبود امور امنیتی و نظامی کار گرفته می شد اما نشد. ما با همان توانایی های کاهش یافته سال گذشته به جنگ تازه و دشمن قویتر می رویم. اگر فردا مقامات چند رده بالا در نهاد های امنیتی شرافت و وقار استعفا را از خود نشان ندادند آنها را برطرف کنید.

با این برطرفی خواهید دید که به قلب های مردم راه می گشایید. خرد جمعی و درک مردم را دست کم و نادیده نگیرید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟