گفتگو بین نمایندگان پاکستان و افغانستان در کابل بدون نتیجه ملموس پایان یافت

  • انتشار: ۱۵ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 36579

در گفتگوهای بین نمایندگان پاکستانی و مقامات افغان در کابل، هر چند پیشرف هایی صورت گرفته، اما بروی برخی از موارد مهم هیچ گونه توافقی صورت نگرفته است.

شکیب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان شام روز گذشته (شنبه) در نشستی در کابل گفت که در مذاکرات میان مقام‌های افغان و پاکستانی، روی برنامه عمل افغانستان و پاکستان صحبت شد و در این مورد پیشرفت‌ هایی صورت گرفت. اما روی برخی موارد مهم پیشرفت و توافقی صورت نگرفت. آقای مستغنی در مورد جزییات مسایل اختلافی و حل نا شده چیزی بیان نکرد.

به نظر می رسد که مسایل حل ناشده احتمالاً شامل پناهگاه های امن تندروان در داخل خاک پاکستان و اتهام حمایت گروه های تروریستی از سوی اسلام آباد باشد.

آقای مستغنی افزود که مقام‌های دو کشور جهت پیشرفت و توافق روی مسایل اختلافی، تصمیم گرفتند که پنجشنبه و جمعه هفته آینده (۹ و ۱۰ فبروری) در اسلام آباد با هم دیدار کنند.

وی تأکید کرد که افغانستان مدارک و شواهدی را از مراکز و پناهگاه ها و اماکن برنامه ریزی و طراحی حملات تروریستی در کابل و دیگر مناطق افغانستان جمع آوری و آن را در اختیار پاکستان قرار داده است که این مهمترین مبادله اطلاعات است و برخی از این اطلاعات از مهاجمان انتحاری بدست آمد که در محل حملات زنده دستگیر شده اند.

مستغنی گفت که برنامه ریزی برای اقدام مشترک در حوزه مبارزه با تروریست ها، کاهش خشونت، ایجاد صلح و آشتی، برگشت مهاجران و توسعه مشترک اقتصادی متمرکز هستند.

بعد از اعلام راهبرد جدید آمریکا برای جنوب آسیا که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از آن در اواخر ماه اسد سال جاری رونمایی کرد روابط میان پاکستان و افغانستان رو به تیرگی گذاشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟