گفتگوی تلیفونی ترامپ و غنی بعد از حمله تروریستی در کابل

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 23582

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده با اشرف غنی، رئیس جمهور صحبت تلیفونی کرد و “عمیق ترین” مراتب تسلیت خود را به خانواده و دوستان قربانیان حمله انتحاری روز چهارشنبه در کابل ابراز نمود.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است؛ آقای ترامپ ضمن تقبیح این حمله که در جریان ماه مبارک رمضان انجام شد، تروریستان را دشمن همه مردم متمدن خوانده است.

رئیس جمهور ایالات متحده در صحبت با آقای غنی همچنین از شجاعت آن عهده افغان های که به حیث عمله نجات به کمک زخمیان این حمله شتافتند، ستایش به عمل آورد.

دونالد ترامپ از نیرو های امنیتی افغان به خاطر تلاش شان برای دفاع شهروندان افغان نیز تمجید کرده است.

از جانب دیگر، رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده با نشر اعلامیه ای حمله مرگبار روز چهارشنبه در کابل را به شدت محکوم کرد.

او ضمن ابراز تسلیت به خانواده و دوستان قربانیان این حمله، برای بهبود هر چه سریعتر وضعیت صحی زخمیان دعا کرده است.

وزیر خارجه ایالات متحده حمله چهار راهی زنبق را یک عمل “بی معنی و بزدلانه” خواند و گفت که تعهد واشنگتن در قبال افغانستان تزلزل ناپذیر می باشد.

آقای تیلرسون افزود که ایالات متحده در کنار حکومت و مردم افغانستان ایستاده بوده و به حمایت خود از تلاش های حکومت و مردم افغانستان برای رسیدن به صلح، امنیت و رفاه ادامه خواهد داد.

در حمله در چهار راهی زنبق که یکی از مرگبارترین حملات در افغانستان بود، دست کم ۹۰ نفر کشته و بیش از ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شد. اکثر قربانیان این حمله غیر نظامیان به شمول زنان و کودکان اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟