گفتمان حزب حرکت اسلامی، گفتمان ملی و دینی بود نه گفتمان قومی

  • انتشار: ۲۶ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 19756

از بیست و هفتمین سالروز شهادت، شهید غلام نبی مشتاق یکی از فرماندهان جهاد، امروز از سوی حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان، طی مراسم خاص و با شکوه در کابل تجلیل شد.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ استاد ابوالحسین یاسر مشاور رئیس جمهور در امور پشتبانی از نیروهای و دفاعی و سرپرست حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان گفت: “گفتمان اصلی حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان، گفتمان ملی ودینی بود نه گفتمان قومی”.
استاد ابوالحسین یاسر افزود: حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان در ابتدا در قسمت وحدت و سازندگی پیشگام بود و هیچ وقتی تفرقه و اختلافات را محور فکری قرار نمی داد.
مشاور رئیس جمهور، با اشاره به وضعیت فعلی حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان گفت: امروز به سرنوشتی گرفتار شدیم که نیاز به تفسیر نیست.
سرپرست حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان خطاب به همه اعضای حزب حرکت گفت: ما در سایه وحدت می توانیم اقتدار و عظمت شهدای خویش را احیا کنیم و ایجاب می کند که از قوم گرایی و سمت گرایی به دور باشیم.
استاد یاسر افزود: وضعیت فعلی حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان مطابق خواست شهدای افغانستان به خصوص شهدای حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان نیست و نیاز به بازنگری جدی دارد تا عظمت حزب دوباره بدست آید.
سرپرست حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان می گوید: اگر اعضای انشعاب شده حزب حرکت در کنار هم قرار نگیرند وضعیت از این هم بدتر خواهد شد.
استاد ابوالحسین یاسر افزود: وضعیت تشکیلاتی فعلی حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان باعث شده که امروز کوچکترین کار اعضای این حزب در بدنه دولت انجام نشود، در حالیکه ما قبلا چندین وزیر و سفیر داشتیم.
استاد ابوالحسین یاسر گفت: خود خواهی ها و تک روی ها باعث شده که امروز عظمت را از دست بدهیم.
سرپرست حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان با توصیف شهید غلام مشتاق گفت: او یک مرد استثنایی بود و از نام او لرزه در بدن دشمن می افتاد و برای حکومت کمونیست ها به کابوس تبدیل شده بود.
استاد ابوالحسین یاسر شهادت را ترزیق خون در بدن جامعه عنوان کرده گفت: از برکت خون شهدای چون مشتاق امروز به آزادی و حکومت مردم سالاری رسیدیم.
سرپرست حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان، گفت: خون شهید در پیکرعشق ما جاری شده و نمی گذاریم که خون شهدای عزیزما هدر برود.
استاد ابوالحسین یاسر گفت: شهید مشتاق در کنار جنگ مسلحانه، به کار فرهنگی علاقه داشت و آن را یک نیاز اساسی جامعه می دانست.
به گفته سرپرست حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان، شهید مشتاق، همه هستی خویش را در راه خدا و جهاد مصرف نمود تا مردم افغانستان در فضای دینداری و صداقت زندگی کنند.
علی سینا محمود رئیس بنیاد شهید مشتاق، می گوید: تجلیل از شهید مشتاق در حقیقت تجلیل از همه شهدا بزرگ افغانستان است.
وی افزود: امروز در حال از شهید مشتاق تجلیل می کنیم که یار و همسنگر شهید مشتاق ستر جنرال سید حسین انوری رئیس فقید حزب حرکت اسلامی افغانستان در میان ما نیست.
وی رمز ماندگاری شهید مشتاق را اخلاص و صداقت ایشان عنوان کرده گفت: وحدت مشتاق بر وحدت ذهنی تاکید داشت تا در عمل وحدتی واقعی پیاده شود.
آقای محمدی گفت: تمام بد بختی های امروز جهان اسلام، جنگ های قومی، سمتی و مذهبی است که هر روز آتش اش شعله ور می شود.
رئیس بنیاد شهید مشتاق با انتقاد از سران احزاب سیاسی گفت: امروز تمام مصالح و منافع ملی و مذهبی فدای رسیدن به قدرت و ثروت شده است.
حجت اسلام والمسلمین مظفری امام جعمه غرب کابل گفت: آثار حیات طیبه، ایمان بخدا، تقوا و پرهیزگاری است و نتیجه آن شهید شدن در راه خدا است.
وی افزود: ارزش تقوا همان زندگی اصولی در راه است و ارزش ایمان انتخاب جهاد و شهید شدن است که شهید مشتاق این راه را انتخاب کرده بود.
در این مراسم پیام های قوم عبدالخالق و خانواده شهدای نیز قرائت شده که در آن بر وحدت ملی و حفظ ارزشهای اسلامی که همان آروزی شهدا است تاکید شده بود.
شهید غلام حسین نبی مشتاق از فرماندهان بزرگ حرکت اسلامی مردم افغانستان بود که بیست هفت سال قبل توسط کمونیست ها به شهادت رسید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟