گزارش دیپلمات از بازداشت قیصاری با عنوان رویارویی تکنوکرات ها با جنگ سالاران

  • انتشار: ۱۷ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 44785

بعد از بازداشت نظام الدین قیصاری فرمانده پلیس محلی ولسوالی قیصار توسط نیروهای ارتش، دیپلمات در گزارشی در این مورد با عنوان “رویارویی تکنوکرات ها و جنگ سالاران” نوشته است، بعد از بازداشت قیصاری هزاران تن برای آزادی وی به خیابان ها آمدند.

نشریه د دیپلمات روز گذشته در گزارش خود بعد از بازداشت آقای قیصاری توسط کوماندوهای ارتش نوشته است که بعد از بازداشت قیصاری هزاران معترض در شهر میمنه به خیابان آمدند و با شعارهایی خواهان آزادی این فرمانده نزدیک به جنرال دوستم شدند.

نشریه می نویسد که معترضان خشمگین با هجوم به ساختمان ولایت فاریاب، علاوه بر آتش زدن چندین موتر، این ساختمان را نیز به آتش کشیدند.

در ادامه آمده است، قیصاری فرمانده وفادار به جنرال عبدالرشید دوستم معاون دوم رئیس جمهور افغانستان است.

او پس از آن بازداشت شد که به اساس ادعا‌ها در یک جلسه امنیتی چند تن را به مرگ تهدید کرد.

بازداشت قیصاری واکنش های زیادی را در پی داشته است، در طی 5 روز گذشته هزاران تن در ولایت های فاریاب، جوزجان، سرپل، سمنگان و بلخ دست به اعتراض زدند.

معترضان با آتش زدن تصاویر رئیس جمهور اشرف غنی خواهان آزادی قیصاری و بازگشت جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور به کشور شدند.

بعد از بازداشت این فرد نزدیک به جنرال دوستم، ائتلاف نجات افغانستان با انتشار بیانیه ای خواهان آزادی فوری وی شدند.

احمد ضیا مسعود یکی از اعضای حزب جمعیت در این مورد گفته است، “دستگيري نظام الدين قيصاري بدون دلایل موجه نشاندهنده انست كه حكومت مي خواهد تا با از بين بردن مقاومت هاي مردمي در ولايات شمال راه را براي نفوذ و تسلط طالبان در ولايات فارياب و جوزجان مساعد سازد .

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟