گزارش تصویری/ کلیم محمد، پسری با دستان عجیب

  • انتشار: ۲۳ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیگالری
  • شناسه مطلب: 20791

کلیم محمد پسری نو جوان در دهکده‌ای کوچک در ایالت چهارقند هند است. شمیم، پدر کلیم می‌گوید که باشندگان دهکده پسر او را «دیو بچه» صدا می‌کنند، چونکه او بیماری عجیبی دارد که به دست‌هایش زده است. این پسر نو جوان بیماری به نام ماکروداکتیلی دارد که رشد شدید دست‌ها در مقایسه با سایر اعضای بدن او را باعث شده است.

دست‌های کلیم به قدری بزرگ شده که دو دست او 8 کیلو وزن دارند. او به خاطر دست‌هایش به شدت از سوی هم‌کلاسی‌هایش مسخره می‌شود و مردم دهکده معتقدند او نفرین شده و به خاطر کار بدی که پدرش کرده به این درد مبتلا شده است. مدرسه دهکده هم حاضر به نام‌نویسی از کلیم نیست.

پدر کلیم به روزنامه دیلی میل گفت: «معلم مدرسه می‌گوید حاضر به قبول او در کلاس نیست. دست‌های بزرگ او باعث ترس بچه‌های دیگر می‌شود».

کار کلیم هرروز مشکل تر می‌شد، او حتی در غذا خوردن، لباس پوشیدن و حمام کردن هم مشکل دارد. خانواده او فقیرند و قادر به پرداخت هزینه درمان این پسر 8 ساله نیستند.

با کمی شانس، رسانه‌ها به کلیم توجه کردند و داستان او در چندین روزنامه منتشر شد. دکتر راجا ساباپاتی متخصص جراح دست در جنوب هند توانست بیماری او را تشخیص دهد.

حلیمه بیگم، مادر کلیم گفت: «دکتر ساباپاتی به ما امید داد و گفت که بیماری او قابل درمان است».

در فیلم مستندی که از کلیم تهیه شده، نشان داده می‌شود که او ابتدا به چهارقند و سپس به شفاخانه گانگا در ایالت تامیل نادو، که هزاران کیلومتر با دهکده‌اش فاصله دارد فرستاده شده است. در این شفاخانه داکتر ساباپاتی و تیم جراحان او را پذیرفته‌اند، تا با چند عملیات جراحی حساس و پیچیده دست او را به حالت طبیعی بازگردانند.

دکتر ساباپاتی گفت: «ما تصمیم گرفتیم اول از یک دست‌ شروع کنیم و اوضاع را بسنجیم». یک عمل ۸ ساعته برای کوچک کردن دست و جلوگیری از رشد بیشتر آن انجام شد.

اما در دهکده همچنان مردم فکر می‌کردند کلیم یک دیوبچه است و دست‌های او درمان نخواهد شد، زیرا که پدرش کار بدی در زندگیش کرده است.

اما خوشبختانه بعد از مدتی امان‌الله خان، ریش سفید دهکده نظرش را تغییر داد. او گفت: «ما اول فکر می‌کردیم که خدا این بچه را به این شکل درآورده است. اما اکنون بخت این بچه تغییر کرده و او آینده بهتری خواهد داشت».

اکنون معلم مدرسه هم تغییر عقیده داده و می‌گوید که این پسر می‌تواند به مدرسه برود.

از زمانی که داستان کلیم در رسانه ها منتشر شد اوضاع بته دریج بهتر شده است. پدر او هم امیدوار شده و معتقد است که کلیم می‌تواند دست آخر به مدرسه برود و زندگی طبیعی خود را شروع کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟