کمپین 7 هفته ای اتحادیه اروپا برای مبارزه با فساد در افغانستان

  • انتشار: ۲۳ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 19512

اتحادیه اروپا یک کمپین مبارزه با فساد را که تمرکز اصلی آن بروی مبارزه با استخراج غیرقانونی معادن افغانستان و همچنان مبارزه با فساد در نهادهای عدلی و قضایی است را برای مدت 7 هفته در افغانستان آغاز کرده است.

فرانز مایکل میلیبن، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان در مراسم گشایش کمپین اتحادیه اروپا برای مبارزه با فساد گفت که اگر دولت افغانستان با فساد مبارزه جدی‌تری نکند، دولتی ضعیف باقی خواهد ماند که به طور کامل به کمک‌های خارجی متکی است.

این کمپین اتحادیه اروپا با هدف تأکید بر نقش مهم بالا بردن آگاهی، پیشگیری و همکاری میان دولت و شهروندان در امر مبارزه با فساد راه‌اندازی شده است.

در خبرنامه‌ اتحادیه اروپا که روز گذشته (یکشنبه) منتشر شده، آمده که تمرکز اصلی کارزار ضد فساد بر روی استخراج غیرقانونی از منابع طبیعی افغانستان بوده که در حال حاضر دومین منبع درآمد برای شورشیان است.

فساد در نهادهای قضایی و امنیتی و لزوم جلوگیری از آن از جمله مواردی است که شامل این کمپین می‌شود.

به گفته نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان، با وجود برخی از پیشرفت‌ها در امر مبارزه با فساد، این مسئله به مثابه یک تهدید وجودی برای افغانستان و برنامه خودکفایی این کشور باقی مانده است.

افغانستان در تازه‌ترین گزارش سالیانه سازمان شفافیت بین‌المللی از نظر فساد در بخش دولتی، در میان ۱۷۶ کشور در جایگاه ۱۶۹ قرار گرفته است.

افغانستان که از سال ۲۰۰۷ به اینسو شامل فهرست ارزیابی سالیانه سازمان شفافیت بین‌المللی شده، همیشه در میان ۱۰ کشور با بیشترین میزان فساد قرار داشته است.

قرار است که این کمپین به مدت ۷ هفته طول بکشد و با برگزاری یک نشست بلندپایه‌ ضدفساد در ماه می ۲۰۱۷ پایان یابد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟