کمپین شکوفه فرصتی برای حمایت از دانش آموزان مهاجر در ایران

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15824

در آستانه شروع مکاتب در ایران، تعدادی از مهاجرین افغان و فعالین فرهنگی با ایجاد کمپینی به منظور حمایت از دانش آموزان مهاجر از این دانش آموزان حمایت کردند.

این فعالین به منظور حمایت مالی  از دانش آموزان بی بضاعت، با شناسایی آنان و کمک هزینه تحصیلی شان باعث شدند تا کودکان مهاجر در ایران از تحصیل باز نمانند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم «ام البنین احمدی» دبیر انجمن دانش‌آموزی مهاجر و مسئول ثبت و شناسایی کمپین شکوفه‌ها اظهار داشت: از سه ماه پیش اعضای انجمن دانش آموزی پروسه شناسایی دانش‌آموزان مستعد دریافت هدیه را آغاز کرده‌اند و کماکان این جریان تا پایان کمپین ادامه دارد.

وی افزود: ما به سه طریق دانش‌آموزان را شناسایی و ثبت می‌کنیم، بعد از شناسایی اولیه، یک تیم چهارنفره از طرف کمپین شکوفه‌ها و انجمن دانش آموزی از نزدیک با کاندید مورد نظر دیدار می‌کنند و در صورت تأیید اسامی وارد لیست طلایی کمپین می‌شوند.

خانم احمدی بیان داشت: امسال تعداد زیادی دانشآموز مهاجر بر اساس فرمان تاریخی رهبر انقلاب در مدارس ایران ثبت‌نام شده‌اند و کمپین شکوفه‌ها بیش از پیش تلاش می‌کند تا برای این دانش آموزان امکاناتی در حد توان فراهم کند.

مسئول شناسایی و ثبت کمپین شکوفه‌ها عنوان کرد: سال گذشته کارنامه خوبی از کمپین شکوفه‌ها ثبت شد و ما امیدواریم بتوانیم امسال هم دین خود را به جامعه ادا کنیم، همه ما آماده‌ایم تا در جهت خدمت رسانی به دانش‌آموزان مهاجر اقدام کنیم، تاکنون 250 دانش آموز مستعد شناسایی شده‌اند.

«سیدجمال الدین سجادی» یکی از اعضای کمپین شکوفه‌ها نیز اظهار داشت: هدف اصلی کمپین شکوفه‌ها از بین بردن بی‌سوادی و جهل در بین جامعه مهاجر است و ما آرزو داریم هیچ دانش‌آموز مهاجری از تحصیل بازنماند.

سجادی با اشاره به فرمان تاریخی رهبر انقلاب درباره ثبت‌نام تمام دانش آموزان مهاجر در مدارس ایران خاطرنشان کرد: ما آمده‌ایم تا به رسالت تاریخی خود عمل کنیم و به این فرمان تاریخی جامه عینیت بپوشانیم. جامعه مهاجر زمانی می‌تواند رشد کند که همه دست در دست هم بدهند و به دور از تمام ممیزها و پرانتزها تنها با یک هدف مقدس پیش بروند.

سجادی تصریح کرد: جوش و خروشی که این روزها در مدارس دیده می‌شود، کمتر از یک انقلاب فرهنگی نیست، دانش آموزان ایرانی و افغانستانی در کنار هم ثبت‌نام می‌شوند و حیف است این فرصت تاریخی از دست برود، باید هر کسی به اندازه توان خودش به این انقلاب کمک کند.

وی افزود: دو ملت ایران و افغانستان در تمام دنیا بیشترین شباهت را از هر لحاظ به هم دارند، ما خوشحالیم که فرزندان ما می‌توانند به زبان خودشان تعلیم و تربیت شوند و امیدواریم روزی بتوانیم محبت‌های ملت ایران را جبران کنیم.

سجادی گفت: کمپین شکوفه‌ها به هیچ ارگان و نهاد رسمی و غیررسمی وابستگی ندارد و یک حرکت کاملا مردمی از دل جامعه مهاجر و برای جامعه مهاجر است. این کمپین هیچگونه رویکرد سیاسی ندارد و تنها با هدف حمایت از دانش آموزان مهاجر استارت خورده است.

سجادی در پایان عنوان کرد‌: از تمامی عزیزان خواهشمندیم که به جمع ما بپیوندند و کمپین شکوفه‌ها را حمایت کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟