کشته شدن ۲۵ تن پلیس و شهروند در لاهور بر اثر حمله انتحاری

  • انتشار: ۳ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 27068

مقامات گفته اند که روز دوشنبه یک حمله کننده انتحاری با بمب در لاهور، شهر شرقی پاکستان دست کم ۲۵ نفر را به قتل رساند که بیشترین آن ها ماموران پولیس می باشند. این حادثه دومین شهر بزرگ و نسبتاَ آرام پاکستان را تکان داد.
یک مقام پولیس گفت که این انفجار که موجب کشتار مردم در نزدیکی به پارک تکنولوژی لاهور شد، آن مقامات پولیس را آماج قرار داده بود که موظف گردیده بودند جاده آنجا را از وجود دستفروشان پاک گردانند.
جام ساجد حسین، سخنگوی عمله نجات خدمات ۱۱۲۲ گفت که «در حال حاضر شمار کشته ها ۱۶ نفر و از زخمی ها ۲۰ نفر می باشد.» اما لحظات بعد مقام‌ ها تایید کردند که شمار تلفات به ۲۵ کشته و ۳۹ زخمی افزایش یافته است.
انفجارات بمب توسط جنگجویان در پاکستان یک امر معمول است، به ویژه در آن مناطق قبایلی که هم مرز با افغانستان می باشد، اما در سال های اخیر چنین حملاتی در لاهور کمتر صورت گرفته است.
حیدر اشرف معاون مفتتش عمومی پولیس در پنجاب گفته است که این انفجار یک حمله انتحاری بوده و پولیس آماج آن بوده است.
تا حال کدام گروهی مسئولیت این حمله را بردوش نگرفته است، اما در گذشته چنین انفجاراتی را غالباً جنگجویان طالب پاکستانی انجام می داده اند.
چودری نثار علی خان وزیر داخله پاکستان گفته است که اکثریت کسانی که در این حادثه کشته و یا زخمی شده اند، افراد پولیس بوده اند و او هشدار داد که شمار قربانیان امکان دارد بیشتر گردد.
نواز شریف نخست وزیر پاکستان در اعلامیه ای این انفجار را تقبیح نموده و «هدایت داده است تا بهترین امکانات معالجه طبی برای زخمیان فراهم گردد.»
در اوایل ماه اپریل در یک حمله انتحاری بر یک تیم سرشماری اردو در لاهور دست کم شش تن کشته شده و ۱۸ نفر دیگر زخمی گردیدند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟