کسانی که تمایل دارند چاق شوند به این توصیه ها عمل کنند

  • انتشار: ۲۵ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: سلامت
  • شناسه مطلب: 57568

یک متخصص تغذیه گفت: یکی از کار‌ها برای چاق شدن این است که افراد با افزایش تعداد وعده‌های غذایی، به جای سه وعده، پنج تا ۶ وعده غذایی مصرف کنند.

الهام نوروزی یکی متخصص تغذیه درباره ی اصول مناسب چاق شدن اظهار کرد: برای چاق شدن در قدم اول باید بدانید راه درست چاق شدن چیست؛ برای چاق شدن نباید سراغ غذاهای پرچرب و مضر رفت زیرا بدن برای عضله سازی به مواد غذایی مغذی نیاز دارد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، این متخصص تغذیه بیان کرد: یکی از کارها برای چاق شدن این است که تعداد وعده غذایی را افزایش داده و به جای 3 وعده از پنج تا ۶ وعده غذایی استفاده کنند؛ باید مواد غذایی سرشار از پروتئین مثل گوشت، مرغ، میوه‌ها، شیر، سبزی‌ ها و پنیر استفاده کرد، این را فراموش نکنید که غذا مهمترین بخش برنامه اضافه‌وزن است.

وی با اشاره به اینکه برای لاغر شدن باید تنوع رنگی درغذا وجود داشته باشد، گفت: غذا باید خوش‌ طعم و خوشبو باشد و به هیچ وجه با اصرار دیگران، زیادتر از حد توانتان غذا نخورید، چون ممکن است از غذا دلزده شوید؛ افرادی که به فکر چاقی هستند باید به فکر برنامه صحیح غذایی باشند،رعایت فواصل غذایی و فواصل خواب و غذا از اهمیت زیادی برخوردار است.

نوروزی با اشاره به اینکه افزایش تعداد وعده غذایی به چاق شدن کمک زیادی می‌کند، ادامه داد: افراد باید دقت کنند که هر چه  تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش دهند، کالری بیشتری دریافت می‌کنند؛ بهتر است در طول روز مثلا هشت وعده غذایی دارای ۵۰۰ کالری مصرف کرد  تا اینکه چهار وعده غذایی حجیم دارای ۲۰۰۰ کالری مصرف کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟