کریم امین: طالبان باید مشخص کند هدف مبارزه با نیروهای امنیتی افغان چیست

  • انتشار: ۲۷ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 19760

نماینده حزب اسلامی که در نشستی در کابل در مورد وضعیت جنگ و یا صلح با طالبان صحبت می کرد، گفت که طالبان هدف جنگ را جهاد با نیروهای خارجی می داند، اما با نیروهای امنیتی افغانستان می جنگد آنان باید واضح سازند هدف مبارزه با نظامیان افغان چیست؟

محمدکریم امین، فرستادۀ حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار برای گفت‌وگوهای صلح در نشستی که از سوی نهادی زیر نام (شورای صلح و نجات افغانستان)  برگزار شده بود، می گوید که اکنون زمان امارت اسلامی گذشته است. او می‌گوید، اگر طالبان هدف جنگ‌شان را مبارزه با نیروهای خارجی عنوان می‌کنند، پس هدف جنگ‌شان با نیروهای امنیتی افغانستان را نیز واضح بسازند.

به گزارش سلام وطندار؛ آقای امین خطاب به گروه طالبان می‌گوید، اگر زیر نام جهاد و کسب استقلال می‌جنگید تا به قدرت برسید، باید بدانید که اکنون زمان امارت اسلامی گذشته است.

محمدعمر داودزی، وزیر داخلۀ پیشین در این نشست می‌گوید که صلح و جنگ در افغانستان به بُن‌بست رسیده است، اما بهتر است که حکومت به جای جنگ با طالبان، در صلح پیروز میدان باشد.

آقای داودزی با اشاره به حملات انفجاری و انتحاری اخیر در کابل می‌گوید، طالبان با این که مسؤولیت این رویدادها را به دوش نگرفته اند، اما این حملات را هم نکوهش نکردند.

پیش از این جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا گفته بود، اگر طالبان ندای صلح را بپذیرند و در میز گفت‌وگوها حاضر شوند، آمریکا عساکرش را از خاک افغانستان بیرون می‌کند. اما طالبان با این که توجهی به این گفته‌ها نداشته اند، با نام‌های گونه‌گون در برابر نیروهای امنیتی افغانستان می‌جنگند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟