کدام گردشگران به کوریای شمالی سفر می کنند؟

  • انتشار: ۲۷ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 32158

کوریای شمالی یکی از بسته‌ترین نظام‌های سیاسی دنیا است. مسافرت به این کشور بعنوان گردشگر معمولا بسیار پیچیده و با محدودیت زیادی همراه است. با این وجود گزارش ها نشان می دهد گردشگران زیادی سالانه در این کشور ماجراجویی می کنند.

آمار شرکت مسافرتی بین‌المللی کوریای شمالی، یکی از مهمترین آژانس های مسافرتی این کشور، نشان می دهد حدود ۹۰ درصد گردشگرانی که از طریق این آژانس به کوریای شمالی مسافرت می کنند اروپایی هستند. این شرکت مسافرتی مقدمات سفر حدود شش هزار نفر در سال را فراهم می کند. براساس اطلاعات منتشر شده توسط همین منبع بیشتر این گردشگران ملیت آلمانی و بریتانیایی دارند.

آژانس مسافرتی چینی «کی تی جی تراول» نیز ملیت اکثر گردشگران خود به مقصد کوریای شمالی را آلمانی و بریتانیایی اعلام کرده است.

شرکت مسافرتی Young Pioneer Tours که عمدتا دانشجویان آمریکایی به کوریای شمالی اعزام می کند، حجم گردشگران خود را دو هزار نفر در سال گزارش کرده که نیمی از این تعداد توریست های اروپایی هستند که اکثر آنها تابعیت کشورهای هالند، آلمان، بریتانیا، فنلاند و ایرلند را دارند.

از سوی دیگر شرکتهای مسافرتی چینی نیز سهم مهمی در ارسال گردشگران به کوریای شمالی دارند. پکن از جمله مهمترین متحدان پیونگ یانک محسوب می شود. در بحران آزمایشهای موشکی کوریای شمالی، چین همواره موضعی نزدیک به پیونگ یانگ داشته است. برخی منابع از جمله شرکت مسافرتی Young Pioneer Tours اعتقاد دارند این بحران موجب شده از حجم گردشگران اروپایی به مقصد کوریای شمالی کاسته شود.

در روسیه کشوری که در بحران موشکی کوریای شمالی مواضعی نزدیک به چین دارد، تابستان امسال آژانس مسافرتی بنام Nkorean تاسیس شده که بعنوان شرکت مسافرتی ویژه ارسال گردشگر به کوریای شمالی معرفی شده است.

کوریای شمالی با جمعیتی معادل ۲۴ میلیون نفر از جمله چند کشوری است که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد آنرا به نقض گسترده حقوق بشر متهم می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟