چین از حمله دولت میانمار به مسلمانان روهنگیایی حمایت می کند

  • انتشار: ۲۳ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 30529

رورنامه دولتی میانمار گزارش داد، چین حمله میانمار به “شورشیان” مسلمان روهینگیایی را تایید می‌کند. این در حالیست که دبیرکل سازمان ملل این عملیات را که به فرار ۴۰۰ هزار روهینگیایی به بنگلادش منجر شده است “پاکسازی قومی” توصیف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حمله ارتش میانمار به ایالت راخین در پی یک سری حملات چریکی در ۲۵ اوت انجام شد که طی آن تعدادی از ایست‌های امنیتی و یک کمپ ارتش میانمار مورد حمله قرار گرفت و ده‌ها تن کشته شدند.

روزنامه دولتی میانمار “گلوبال نیو لایت آو میانمار” امروز به نقل از هونگ لیانگ، سفیر چین گزارش داد: موضع چین در قبال این حملات تروریستی در راخین مشخص است؛ این یک امر داخلی است.

این مقام چین افزود: ضد حملات نیروهای امنیتی میانمار علیه تروریست‌های افراطی و تدابیر دولت برای فراهم کردن کمک به مردم شدیدا مورد استقبال ماست.

چین برای نفوذ در میانمار با آمریکا رقابت دارد؛ آن هم در شرایطی که میانمار از سال ۲۰۱۱ به تدریج برای خروج از حاکمیت نظامی و انزوای دیپلوماتیک و تحریم اقتصادی بعد از ۵۰ سال تلاش می‌کند. دولت ترامپ اوایل این هفته خواستار حفاظت از غیرنظامیان شد. از سوی دیگر آنگ سان سوچی،‌ رهبر میانمار به دلیل خشونت‌ها در راخین و فرار پناهجویان به شدت تحت فشار بین‌المللی قرار دارد و قرار نیست در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟