چهره سیاستمداران فاسد قابل تشخیص است

  • انتشار: ۲۵ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 47547

طبق یک مطالعه بروی چهره سیاستمداران که توسط یک نشریه علوم روانشناسی منتشر شده، اکثر مردم می توانند، چهره سیاستمداران فاسد را شناسایی کنند.

طبق مطالعه جدید منتشر شده در نشریه علوم روانشناسی ایالات متحده، می‌توان دو رویی و عدم صداقت در سیاست‌مداران را در اولین نگاه به چهره تشخیص داد.

در این مطالعه برای اولین بار مشخص شد که اکثر مردم از توانایی ذاتی برای تشخیص عدم صداقت در اولین نگاه به چهره سیاستمداران برخوردارند.

طبق یافته‌های این تحقیق مشخص شد که از نظر بیشتر مردم، احتمال دچار شدن به فساد در سیاستمدارانی که چهره پهن دارند به مراتب بیشتر است.

این مطالعه توسط محققان موسسه تکنالوژی کالیفرنیا انجام شد و هدف آن صرفا توانایی تشخیص عدم صداقت در چهره سیاستمداران ناشناس برای افراد تحت بررسی بود.

یکی از جالب توجه‌ترین یافته‌های این تحقیق، احتمال بالای تشخیص سیاستمداران ناشناسی است که در گذشته به فساد محکوم شده بودند، در واقع این شناسایی صرفا از روی ظاهر بدست آمده است.

ایسنا نوشته است، مطالعات قبلی محققان نشان می‌دهد مردانی که صورت پهن‌تری دارند زودتر عصبی می‌شوند و در بیشتر موارد عجولانه تصمیم می‌گیرند.

اگرچه محققان بر این باورند که نباید صرفا وضعیت چهره را به عنوان یک شاخص برای شناسایی افراد فاسد در نظر گرفت اما از نظر داوطلبان با مقایسه چهره سیاستمدارن درستکار و آن‌هایی که رسما به دورویی و فساد متهم شده‌اند، می‌توان به نشانه‌های غیرقابل انکاری دست‌ یافت.

یافته‌های این مطالعه با چهار آزمایش حاصل شد، در آزمایش اول 72 تصویر مربوط به سیاستمداران که نیمی از آنها فاسد بودند برای 100 داوطلب به نمایش گذاشته شد.

در آزمایش اول احتمال موفقیت در تشخیص سیاستمداران فاسد از روی چهره به رقم قابل توجه 70 درصد رسید.

محققان در سه آزمایش دیگر سعی کردند تا خصوصیت‌های چهره سیاست‌مداران فاسد را به کمک داوطلبان تشخیص دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟