چهار موتر گندم در ولایت غور از سوی طالبان ربوده شد

  • انتشار: ۱۶ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 36696

چهار موتر باربری حامل گندم از جمله گندم اهدایی هندوستان به افغانستان، وقتی که از هرات به سمت غور در حرکت بود، در منطقه سرپل دره تخت توسط افراد طالبان به مکانی نامعلوم انتقال داده شد.

مقام‌های محلی ولایت غور می‌گویند، چهار موتر باربری که از ولایت هرات به سمت شهر فیروز کوه گندم منتقل می‌کرد، بامداد روز دوشنبه توسط افراد گروه طالبان متوقف و به جای نامعلومی انتقال داده شده اند.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور می‌گوید، این موترها در مسیر راه ولسوالی شهرک و در منطقه سرپل دره تخت توسط افراد ملا احمد شاه، معاون والی نام نهاد طالبان در این ولایت و ملا مصطفی توقف داده شده اند.

آقای خطیبی می‌افزاید، این محموله گندم از جمله کمک‌های کشور هندوستان است که از بندر چابهار وارد افغانستان شده است.

با اینکه اقبال نظامی سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت غور می‌گوید، موترهای ربوده‌شده مربوط دفتر پروگرام غذایی جهان (WFP) می‌باشد؛ اما مسوولین این نهاد در هرات تا به حال در این مورد ابراز نظری نکرده اند.

عبدالقیوم میرزاده، رئیس سیلوی هرات نیز تأیید می‌کند که از چهار روز به این سو روند بارگیری و انتقال محموله گندم کمکی کشور هندوستان از این سیلو به ولایت‌های بادغیس و غور آغاز شده است.

آقای میرزاده، می‌گوید، تا به حال ۲۴ موتر گندم به ولایت بادغیس و ۱۷ موتر دیگر به ولایت غور از سیلوی مرکزی هرات بارگیری شده است.

طالبان هنوز ربودن این موترهای حامل گندم را نپذیرفته اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟