چند روز بعد از دیدار جنرال باجوه با غنی، حدود 80 موشک از خاک پاکستان به مناطقی از ننگرهار پرتاب شد

  • انتشار: ۱۲ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 31446

در حالیکه سه روز قبل جنرال قمر جاوید باجوه رئیس ستاد ارتش پاکستان در کابل با مقامات حکومت وحدت ملی دیدار کرد، اکنون خبر می رسد نظامیان پاکستانی بیش از 80 موشک را به خاک افغانستان شلیک کرده است.

منابع در ولایت ننگرهار می‌گویند در ساعت‌های اخیر، یک‌بار دیگر برخی از بخش‌های این ولایت هدف برخورد راکت‌های نظامیان پاکستان قرار گرفته‌اند.

بعد از چاشت روز گذشته نظامیان پاکستانی بیش از ۸۰ موشک را به خاک افغانستان در ولسوالی‌های اچین و نازیان پرتاب کرده‌اند.

به گفتۀ منابع، نزدیک به ۴۰ راکت نظامیان پاکستانی در بخش‌هایی از ولسوالی اچین و ۴۴ موشک دیگر نیز در ولسوالی نازیان برخورد کرده‌اند.

این در حالیست که پس از ماه‌ها تنش میان کابل و اسلام‌آباد روز (یک‌شنبه، ۹ میزان) جنرال قمر باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان به کابل آمد و با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار روی موضوعاتی چون امنیت منطقه، روابط دو جانبه، صلح و ثبات، مبارزه با تروریزم، ترانزیت، تجارت و مناسبات میان مدت و دراز مدت میان دو کشور بحث کردند.

ریاست جمهوری افغانستان سفر جنرال قمر باجوه به کابل را فصل جدید در روابط کابل و اسلام‌آباد خوانده و گفته بود باید از فضای به‌وجود آمده به نفع دو کشور استفاده شود و در شرایط کنونی نیاز به آینده‌نگری است.

امرالله صالح، رییس سابق امنیت ملی افغانستان در فیس‌بوک خود خطاب به حکومت وحدت ملی این کشور نوشته است که  نگویید «فصل تازه‌ی همکاری با پاکستان آغاز شده است» زیرا نشود که بار دیگر شبکه حقانی و طالبان افغان‌ها را به خاک و خون بکشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟