پیش بینی صندوق بین المللی پول از ثروتمندترین کشورها در سال 2020

  • انتشار: ۲۵ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیاقتصاد
  • شناسه مطلب: 46291

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد درآمد سرانه ساکنان ماکائو تا سال ۲۰۲۰ از قطر جلو بزند. هم اکنون قطر در صدر کشورهایی است که بیشترین درآمد سرانه را داراست.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است ماکائو تا پایان سال ۲۰۲۰ به درآمد سرانه ۱۴۳ هزار و ۱۱۶ دالری دست یابد و از قطر که پیش‌بینی می‌شود درآمد سرانه‌اش به ۱۳۹ هزار و ۱۵۱ دالر باشد، جلو زند.

ماکائو یک منطقه خودمختار چین است که قبلا مستعمره چین بود و از ۲ دهه پیش که خودمختاری خود را به دست آورد، در مسیر توسعه حرکت می کند. درآمد سرانه این منطقه  در سال ۲۰۰۱ تنها ۳۴هزار و ۵۰۰ دالر بود. انتظار می‌رود اختلاف درآمد ساکنان این دو کشور حتی بیشتر از این هم شود و به حدود ۱۳هزار دالر در سال ۲۰۲۳ برسد.

پس از این دو کشور، سنگاپور در رده چهارم قرار خواهد داشت و هنگ کنگ در جایگاه دهم قرار خواهد گرفت. جایگاه پنجم نیز متعلق به آسیایی‌ها و در اختیار کشور برونئی خواهد بود. در بین کشورهای اروپایی نیز لوکزامبورگ، ایرلند و ناروی بالاترین درآمد سرانه را خواهند داشت. لوکزامبورگ سوم و ایرلند و ناروی در رده ششم و هفتم قرار دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟