پیام عیدی رهبر طالبان به مناسبت عید قربان

  • انتشار: ۸ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 29739

ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان در پیام عیدی اش به مناسبت عید قربان می‌گوید که قصد انتقام‌گیری از هیچ کسی را ندارد. وی در پیامش می گوید ما افغانستان آزاد، مستقل و مترقی می خواهیم.

رویکرد رهبر گروه طالبان نسبت به رهبران پیشین طالبان متفاوت به نظر می رسد. ملا هبت الله در بخشی از پیام خود از تجار ملی خواسته است تا به سرمایه گذاری در داخل افغانستان بپردازنذ. وی همجنین آنها را تشویق کرده است که در صورت احساس خطر امنیتی در مناطق تخت تسلط دولت، در مناطقی که طالبان قدرت دارند اقدام به راه اندازی فابریکه ها و خارنجات نمایند.

نکته دیگر قابل توجه در پیام عیدی رهبر طالبان، تلاش برای جلب اطمینان کشورهای همسایه افغانستان در خصوص بی خطر بودن طالبان برای آنهاست.  در بخشی از بیانیه رهبر طالبان آمده است: جهانیان باید مطمین باشند امارت اسلامی ارادۀ بد در مقابل هیچ‌کسی ندارد و مناطقی که تحت تسلط آنان قرار دارند، در آن‌جا سر، مال و عزت مردم محفوظ است و در آن مناطق رسانیدن ضرر به کشورهای همسایه و سایر جهان جلوگیری شده است.

تحلیل گران ساسی معتقدند این پیام رهبر طالبان بیش از آنمه بر جنگ تاکید کرده باشد تلاش کرده تا ذهنیت جهان به طالبان را ترمیم نماید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟