پیام تبریکی آیت الله محسنی به مناسبت پیروزی مردم عراق بر داعش

  • انتشار: ۲۰ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیدین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 26166

حضرت آیت الله العظمی محسنی رئیس علمای شیعه افغانستان پیروزی مردم عراق بر داعش را به حیدر العبادی نخست وزیر عراق و سردار سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران و حامی نیروهای مردمی عراق تبریک گفته است.

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، روز یکشنبه (۹ ژوئیه) به موصل رفت و آنجا اعلام کرد که این شهر به طور کامل از کنترل جریان تروریستی “دولت اسلامی” خارج شده است.

نیروهای “دولت اسلامی” در چند روز اخیر تنها بعضی مواضع کوچک این شهر را هنوز زیر کنترل خود داشتند. نیروهای افراطی داعش شهر موصل را که دومین شهر بزرگ عراق است در سال ۲۰۱۴ زیر کنترل خود درآوردند. داعش از آن زمان تشکیل دولتی اسلامی را در عراق و سوریه اعلام کرد.

در پیام حضرت آیت الله العظمی محسنی به حیدر العبادی گفته شده است “آزاد سازی و پاکسازی نهایی شهر موصل از وجود گروه تروریستی و ظالم داعش به دست نیروهای امنیتی عراق و بسیج مردمی (حشد الشعبی) را به شما و ملت شریف و مسلمان عراق تبریک و تهنئت عرض می دارم.”

آیت الله محسنی در ادامه پیامش به مردم و نخست وزیر عراق گفته است “بی شک این پیروزی بزرگ که به برکت تبعیت مردم شریف عراق از مرجعیت و همدلی بین احاد آن ملت و رشادت های نیروهای امنیتی بدست امده است ، خبر مسرت بخش و افتخار امیزی بود که دلهای مومنین را شاد کرد. ”

همچنین  دفتر حضرت آیت الله العظمی محسنی (مدظله العالی) در کابل پیامی دیگر به سردار سلیمانی  آزاد سازی موصل را تبریک گفته است.

متن کامل پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا.

سردار رشید اسلام، مجاهد پرتلاش جناب اقای سلیمانی!

فرمانده محترم نیروی سپاه قدس

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

خبر آزاد سازی و پاکسازی نهایی موصل سبب شادی و غرور تمامی مومنین و مسلمانان در سراسر جهان، خصوصا در افغانستان شد.

رشادت ها ، تلاش ها و زحمات شما و سایر رزمندهای مخلص همکارتان از عراق و لبنان و ایران در این پیروزی بزرگ ستودنی و قابل تقدیر است که ان شاء الله جزء باقیات الصالحات شما قرار گیرد.

قرار گرفتن برادران مسلمان عراقی ، ایرانی ، لبنانی و دیگر بلاد اسلامی از مذاهب مختلف در کنار هم و تشکیل جبهه واحد و قدرتمند در برابر گروه تروریستی ظالم و خارجی داعش، نماد و الگویی از اتحاد و اخوت اسلامی بود که نیاز مبرم امروز جهان اسلام است.

اطاعت و تبعیت از فرمان رهبری و مرجعیت ، تدبیر و زحمتکشی مجاهدین بی ادعایی چون شما و همکاران تان و سلحشوری رزمندگان نیروهای امنیتی و حشد الشعبی عراق شاه کلید این پیروزی شیرین بود.

برای شما و سایر مجاهدین و رزمندگان توفیقات مزید مسئلت دارم. والله الموفق

محمد آصف محسنی

عفی عنه

۱۵ شوال ۱۴۳۸

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟