پنتاگون: روسیه در حال توسعه سلاح هسته ای قدرتمند به نام “روز قیامت” است

  • انتشار: ۱۵ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 36612

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی هشدار داد که روسیه در حال توسعه سلاحی فوق العاده قدرتمند به نام “روز قیامت” است که کلاهک هسته ای آن 1000 برابر قدرتمندتر از بمب هایی است که آمریکا بروی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی جاپان در جنگ جهانی دوم پرتاب کرده است.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در گزارشی جدید هشدار داد روسیه در حال توسعه یک سلاح هسته‌ای بسیار مخرب جدید در قالب یک موشک زیردریایی غیرقابل تشخیص است که به آسانی می‌تواند یک شهر بزرگ ساحلی آمریکا نظیر نیویورک را از صحنه روزگار محو کند.

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی ۷۴ صفحه‌ای موسوم به “بازبینی مواضع هسته‌ای” که در وبسایت این وزارتخانه منتشر شد متذکر شده امکان وجود یک موشک هسته‌ای زیردریایی وحشت‌آور نزد روسیه موسوم به “سلاح روز قیامت” را تایید می‌کند.

این سلاح اسرارآمیز روسیه با اسم رمز سیستم “وضعیت-۶” معرفی و اینگونه توصیف شده که یک “موشک زیردریایی مجهز به سلاح هسته‌ای و با قدرت پیشران هسته‌ای، قاره‌پیما و خودکار” است.

گزارش شده که کلاهک هسته‌ای این سلاح ۱۰۰۰ برابر ویرانگرتر از بمب‌هایی است که آمریکا روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی جاپان انداخت. همچنین این سیستم قادر است بدون شناسایی شدن و به شکلی رادارگریز در زیر آب‌های دریا برای هزاران مایل حرکت کند و منجر به راه افتادن سونامی آب‌های رادیواکتیوی روی یک شهر شود.

در این گزارش یادآوری شده که چین و کوریای شمالی نیز قابلیت‌های موشک‌های هسته‌ای خود را تقویت کردند و نتیجه گرفته شده که آمریکا باید سلاح‌های هسته‌ای “با قدرت پایین‌تر” خود را نظیر موشک های سایز متعارف افزایش دهد.

این گزارش تصریح می‌کند: روسیه مشغول مدرنیزه سازی یک زرادخانه فعال بالغ بر ۲۰۰۰ سلاح هسته‌ای غیرراهبردی از جمله سلاح‌های قابل استفاده از سوی کشتی‌ها، هواپیماها و نیروهای زمینی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟